ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), המשתתף בדיונים על המהפכה המשפטית בבית הנשיא, התייחס לשיחות בריאיון לאולפן ynet, ואמר כי "אני מאמין ומקווה שנצליח לא רק להגיע להסכמות מצד האופוזיציה, אלא נצליח להגיע להבנות ולהסכמות גם עם הקואליציה".
שוסטר הסביר כי הוא מקווה "שנצליח לייצב את הדמוקרטיה הישראלית, ננצל את הרגע הזה כרגע מכונן וחוקתי כמו שכולם רוצים שיהיה. זה אומר שמירה על זכויות אזרח, שמירה על הכנסת כריבון ועל מערכת משפט שמבקרת כפי שראוי במשטר דמוקרטי".
1 צפייה בגלריה
אלון שוסטר
אלון שוסטר
אלון שוסטר
(צילום: קובי קואנקס)
מתחילות כבר להיות סוג של הסכמות סביב חלקים מהתוכנית? "אני למד שאכן, כפי שחשבנו, כשיושבים ומדברים אפשר לנסות להגיע להסכמות שגם לא רק ישמרו על הדמוקרטיה, אלא יחזקו את הדמוקרטיה הישראלית וגם ישפרו את מערכת המשפט, שבהחלט כמו בכל מערכת יש נקודות שבהן צריך לשפר את השירות לאזרחים. דבר אחד אסור לעשות - אסור לייצר פוליטיזציה של מערכת המשפט ובשום אופן ממשלה בישראל לא תבחר באופן בלעדי - רק הממשלה - את השופטים".
מה האינטרס הפוליטי של המחנה הממלכתי להגיע להסכמות? "באנו לפוליטיקה יחד עם בני גנץ משום שחשבנו שראוי שבהנהגת המדינה יתייצבו אנשים שינהגו לשם שמיים, ינהיגו מתוך מחויבות, משרתי ציבור. והשאלות הפוליטיות הישירות מעניינות אותנו בשולי השוליים, בוודאי כעת, כאשר אנחנו במשבר לאומי משמעותי. אני מקווה שנצליח לסייע לכולנו להגיע למציאות שבה נעצור את הטירוף של החקיקה ונוכל לחזור למציאות שבה נייצב את הדמוקרטיה הישראלית ונחזור לעסוק במה שצריך".
אם אנשי יש עתיד יפרשו מהדיונים תמשיכו לשבת בשיחות? "אני לא חושב שהשאלה המרכזית היא מי פרש או מי נשאר, אלא על מה מדברים, מהן ההסכמות, מהם הקווים האדומים. נחיה ונראה. אני מאחל הצלחה בשיחות, למה? משום שאני יודע שאנחנו, המחנה הממלכתי ואיתנו יש עתיד והאחרים - אלה שמלווים אותנו - לא נסכים על שום דבר, אלא שייחזק את המערכת הדמוקרטית במדינת ישראל. נוכיח שהיא דמוקרטיה יציבה ואופטימית".