בעקבות המפלה שנחל מחנה המרכז-שמאל, החלה התארגנות שקטה במפלגת העבודה בדרישה לקיים בה פריימריז - ויש אף מי שבודק אפשרות להחליף את היו"ר מרב מיכאלי. גורמים פוליטיים פנו בימים האחרונים לחבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית, שכיהן בעבר בכנסת מטעם המפלגה ואף התמודד על ראשותה, וביקשו ממנו לעזוב את עסקיו ולחזור לפוליטיקה.
1 צפייה בגלריה
מפלגת העבודה
מפלגת העבודה
מיכאלי והשמות שנבדקים - מרגלית, שמולי וכבל
(צילום: רענן בן צור, אבי מועלם, דנה קופל, ירון ברנר)
אין זו הפעם הראשונה ששמו של מרגלית עולה בהקשר זה, וגם לאחר הבחירות היו מי שפנו אליו בנושא. בעקבות הפניות, מרגלית אף פרסם פוסט והבהיר שאין לו כוונות לחזור. "הרבה מהחברים שלי כותבים לי להתייצב עכשיו ולאחד את השמאל", כתב מרגלית בעמוד הפייסבוק שלו ארבעה ימים אחרי הבחירות.
הוא הוסיף: "אני אומר להם את האמת - אני לא שם. אני בעד איחוד, אבל לא מהסוג שהם רואים לנגד עיניהם. האיחוד שאני עוסק בו הוא, בעיניי, סיפור גדול הרבה יותר". לדבריו, "אנחנו מחברים ישראלים למסע שבסופו יש מטרה. אנחנו, יחד עם השותפים שלנו מהאקדמיה, ההנהגה המקומית ועוד רבים וטובים, מחברים ישראלים לחזון משותף".
מרגלית פירט על פועלו בימים אלה ועל החיבורים שהוא עורך בין כל חלקי החברה בפעילותו. "זה הזמן למהפכה הקופרניקאית בפוליטיקה: לא להילחם עם הקבוצה שלי נגד קבוצות אחרות, אלא לחבר את הקבוצות לסיפור חדש במדינת ישראל וסיפור חדש באזור", כתב.

בימים אלה נעשות פניות לגורמים נוספים מלבד מרגלית. שיחות בין פעילים במפלגת העבודה העלו את שמו של איציק שמולי, שפרש ממנה בינתיים, וכן את שמו של איתן כבל. עם זאת, בשלב זה לא ברור אם ומתי יתקיימו פריימריז לראשות העבודה. ההערכה היא כי טרם פנייה להליך שכזה, תבקש מיכאלי לייצב את המפלגה.
מיכאלי, שלאחר פרסום התוצאות האשימה את לפיד בהפסד, וטענה כי הוא האשם בכך שמרצ לא עברה את אחוז החסימה ושמפלגת העבודה זכתה בארבעה מנדטים בלבד, פנתה השבוע למתפקדי מפלגתה וציינה כי היא נושאת באחריות לתוצאות העגומות. "בדיוק כפי שאני אחראית לשבעה המנדטים של הפעם הקודמת, אני אחראית גם לתוצאה הנמוכה הפעם", כתבה.