במפלגת העבודה מתחילים לעכל את התוצאה המאכזבת של השמאל בבחירות, והביקורות נגד היו"ר מרב מיכאלי כבר נשמעות. בעוד העבודה צפויה לסיים מעל אחוז החסימה – אבל לא הרבה מעליו – מרצ נאבקת על חייה. מיכאלי, שסירבה להתאחד עם מרצ, עומדת במוקד ההתקפות מבית, ומעמדה במפלגה מתערער.
בכיר בעבודה מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על מיכאלי: "הכתובת הייתה על הקיר. העבודה ניהלה קרב פירורים עם מרצ ואי אפשר לחזור על קמפיין געוואלד כל פעם מחדש. אם היא לא תלך, ידיחו אותה. אין לה קהל ואין לה מצביעים. מה שהציל אותה אלה המצביעים הנאמנים והפעילים המסורתיים של העבודה שהצביעו למפלגה בלי חשק, לא בזכות מרב אלא למרות מרב".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי בבוקר שאחרי הבחירות
(צילום: מוטי קמחי)
הבכיר במפלגה הוסיף כי "לא הייתה אנרגיה של מיכאלי. מצביעי העבודה הצביעו לה הפעם אחרי שלקחו שתי גלולות נגד בחילה. אנחנו מצפים שהיא תסיק את המסקנות – אחרת נשלח אותה הביתה. אם היא לא תעשה את זה, ינהלו נגדה מאבק להחליף אותה. לא ייאמן שמפלגת העבודה נאבקת על אחוז החסימה. מרב היא כישלון קולוסאלי. היא מנותקת מהמציאות".
מיכאלי עצמה סירבה הבוקר להתראיין כשיצאה מביתה בתל אביב. מיכאלי, נזכיר, הייתה למנהיגה הראשונה של העבודה שממשיכה לקדנציה נוספת מאז שמעון פרס בשנות השמונים, אבל אחרי הכישלון המוחלט של השמאל לא ברור כאמור מה יעלה בעתידה.

בשנה החולפת, מפלגת העבודה הייתה חברה בממשלת השינוי, וגם מרצ חזרה לקואליציה – לראשונה אחרי 20 שנה. אחרי הבחירות לכנסת ה-25, העבודה נראית בדרך הבטוחה לאופוזיציה – ואילו מרצ עלולה להימחק מהמפה הפוליטית, בפעם הראשונה בתולדותיה.
3 צפייה בגלריה
מטה העבודה
מטה העבודה
מטה העבודה במהלך הלילה
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
מטה העבודה
מטה העבודה
אווירת הנכאים במטה העבודה
(צילום: שאול גולן)
בעבודה שמרו על שתיקה מוחלטת במהלך הלילה ועל חברי הכנסת נאסר להתראיין. מרב מיכאלי עצמה, כאמור, סירבה להתראיין בשעות הבוקר. לאחר ספירת יותר מ-80% מהקולות, למפלגתה של מיכאלי יש ארבעה מנדטים. מרצ של זהבה גלאון קרובה לאחוז החסימה, העומד על 3.25%, ונמצאת מעט מתחתיו עם 3.2%.