למרות רצף ההבהרות של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בנוגע לכוונת הציונות הדתית לחוקק תיקון לחוק האפליה, העומד בראש המפלגה והמיועד לשר האוצר - בצלאל סמוטריץ' - עדיין שותק. אולם, הסרטון שפרסם נתניהו, שם הבהיר אחרי דבריה של חברת הכנסת אורית סטרוק כי "לא יהיה מצב שאדם - להט"ב, ערבי או חרדי, ייכנס לבית מלון או לרופא ולא יקבל שירות", הביא את אחיו של סמוטריץ', טוביה, לתקוף את יו"ר הליכוד. "בחיים לא היית מעז לצאת ככה נגד חרדים", כתב בתגובה לסרטון של נתניהו.
2 צפייה בגלריה
נתניהו וסמוטריץ'. יו"ר הציונות הדתית לא הגיב, האח דווקא כן
נתניהו וסמוטריץ'. יו"ר הציונות הדתית לא הגיב, האח דווקא כן
נתניהו וסמוטריץ'. יו"ר הציונות הדתית לא הגיב, האח דווקא כן
(צילום: אלי מנדלבאום, שאול גולן)
אחיו של יו"ר הציונות הדתית הוסיף: "אתה יודע שגם עם הציונות הדתית, תחת הנהגתו של בצלאל, זה לא יקרה. היה מצופה שתרגיע על ידי הסבר על החוק בלי להצטרף למתקפה מתוזמרת על שותפים. בשורה התחתונה - חבל מאוד שבמקום שמתקפות מבחוץ יחזקו את השותפות, הן מחלישות אותה, כתב אחיו של סמוטריץ', שהביע לאחרונה תמיכה גם בנישואים אזרחיים ובתחבורה ציבורית בשבת.
הדברים הגיעו בין היתר בעקבות דבריה של ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית, שאמרה הבוקר בכאן ב' כי בהתאם לתיקון בחוק, "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". לאחר הביקורת הגיבה סטרוק לסערה בציוץ בטוויטר: "אפשר להרגיע את המהומה על לא מאומה. אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם. לא בטיפול רפואי, ולא בשום שירות אחר. להט"בים הם בני אדם, וראויים לכבוד ולאהבה כמו כל אחד. לא מדובר בכלל על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול".

בסרטון שפרסם אמר נתניהו: "אני שולל לחלוטין את דבריה של ח"כ סטרוק. אנחנו לא ניתן להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם של אזרחי ישראל. במדינה שאני אוביל לא יהיה מצב שאדם, בין אם הוא להט"ב, ערבי, או חרדי, או כל אדם אחר, ייכנס לבית מלון ולא יקבל שירות, ייכנס לרופא ולא יקבל שירות. זה לא קרה ב-15 שנות כהונתי כראש הממשלה וזה לא יקרה גם עכשיו". בהמשך היום הוסיפו בליכוד כי נתניהו מתכוון למנוע כל חקיקה בנושא הלהט"ב בממשלה שבכוונתו להקים. במפלגה ציינו עוד כי במקרה הצורך, הוא יפעל לחוקק חוקים נגד אפלייתם.
גם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף את נתניהו, ואמר מוקדם יותר היום כי "הוא חלש ומוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה. נתניהו אפילו לא מגנה את האמירות החשוכות של סטרוק ורוטמן כי הוא לא מסוגל". ח"כ רם בן ברק מיש עתיד הוסיף: "כשאתה קורא את ההסכמים הקואליציונים אתה מבין בדיוק לאן הדבר הזה הולך. חיינו כבר בתקופה שהיו שלטים 'אין כניסה ליהודים' ואתה רואה את החוקים האלה שאומרים שבעלי עסק יחליטו למי הם מוכרים ולמי לא. תהיה מכולת שתגיד 'אין כניסה לנשים' ומחר תהיה אחרת שתגיד 'אין כניסה לערבים'".
2 צפייה בגלריה
הציונות הדתית בסבב ההתייעצויות עם הנשיא לקראת הרכבת הממשלה
הציונות הדתית בסבב ההתייעצויות עם הנשיא לקראת הרכבת הממשלה
"אין כוונה להפלות להט"בים בגלל זהותם או הזדהותם. לא מדובר על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול". סטרוק
(צילום: לע"מ)
בין הסעיפים מעוררי המחלוקת שנחשפו בימים האחרונים מההסכמים הקואליציוניים נמצא אחד חריג, שנחתם בהסכמים עם הציונות הדתית ויהדות התורה. לפי הסעיף, יועבר תיקון לחוק האפליה, באופן שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירות או מוצר בשל אמונה דתית – אם ניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית במחיר דומה. הדבר מעלה חשש מהפרדה מגדרית בבתי עסק או מסירוב לתת שירותים לחברי קהילת הלהט"ב.