האיש שהוביל את המהפכה המשפטית מוכן לעצירה: סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, אמר בצהריים (יום ב'): "אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת, מתוך ידיעה שמצב שבו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד". במקביל, בכירים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנו את הממשל האמריקני שנתניהו יכריז על עצירת החקיקה.
בהמשך היום צפוי נתניהו להכריז על עצירת החקיקה, אך קודם לכן הוא צפוי להיפגש עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שמתנגד נחרצות לעצירה. יו"ר עוצמה יהודית צפוי לטעון בפגישה כי "עצירה היא שגיאה קשה. פרס לאנרכיסטים". לדבריו, "אפשר להמשיך את החקיקה ובמקביל לנסות לדבר". בשלב זה הוא לא מתכוון להפיל את הממשלה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: EPA)
השר לוין הזהיר מהפלת ממשלת נתניהו: "על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו".
בשלב זה, היחיד בממשלה שהכריז כי הוא מתנגד לעצירת החקיקה הוא השר לביטחון לאומי בן גביר, שהודיע כי הוא שוקל את צעדיו. בעוצמה יהודית קוראים להמשיך את חקיקת חוקי המהפכה המשפטית. בן גביר הזהיר בפגישה של ראשי הקואליציה כי עצירת החקיקה "עלולה להביא לפירוק הממשלה". בהמשך אמר בן גביר כי ישקול צעדיו, ועדיין לא ברור אם בכוונתו לפרוש מהממשלה ולתמוך בה מבחוץ או שיוביל לפירוק ממשלת הימין.

השר בן גביר כתב בהמשך בהודעה שפרסם כי "‏היום הזה נפל דבר בישראל. הקולות של הטייסים שווים יותר מהקולות של גולני ומג"ב. הקולות של צהלה שווים יותר מהקולות של דימונה ובאר שבע, והקולות של אנשי ההייטק שווים יותר מעובדי הכפיים. אסור לעצור את הרפורמה במערכת המשפט ואסור להיכנע לאנרכיה". גם שר התקשורת, שלמה קרעי, הודיע כי הוא מתנגד לעצירה. בנאום במליאת הכנסת, אמר: "עצירת החקיקה היא פרס לאנרכיסטים, היא פרס לסרבנות".
מנגד, שרים אחרים בממשלת נתניהו, הביעו תמיכה בעצירת החקיקה. שר הכלכלה ניר ברקת יצא לפני הצהריים בקריאה מפורשת לחבריו בליכוד לגבות את נתניהו. "אני קורא לכל עמיתיי בממשלה, בליכוד ובמפלגות השותפות בקואליציה - להתלכד מאחורי ראש הממשלה ולגבות אותו בעצירת החקיקה. אסור לנו להביא להפלת ממשלת ימין במו ידינו. כוחנו באחדותנו", מסר ברקת.
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
השר ניר ברקת
(צילום: נחום סגל)
השר עמיחי שיקלי מהליכוד אמר: "צריך להודות ביושר - טעינו בניווט. זה קורה גם לנווטים המנוסים והטובים ביותר, וכשמתברברים בניווט התנאי הראשוני לתיקון הוא היכולת לומר טעינו. טעינו, לא בזיהוי הצורך הבוער ברפורמה, היא חיונית מאי פעם, אלא באופן ביצועה". שיקלי הציע "להיענות לקריאתו של בני גנץ שנראה שמגיעה מכוונה כנה ונקייה. לשרטט מפת דרכים מחודשת להמשך החקיקה להציג אותה לציבור ולקבוע מראש כללי משחק שיביאו לידי ביטוי ברור את הכרעת העם שיצא לבחירות בפעם החמישית".
שר העלייה הקליטה, אופיר סופר מהציונות הדתית, אמר: "אנחנו נמצאים בטירוף, ישנם מעט מאוד תהליכים שצריכים לעבור באופן כזה. הסיבה היחידה להתנהלות כזו כוחנית בכזו רוח סערה צריכה להיות קיומית ביטחונית. מעבר לכך הכשלון שלנו בהובלת התהליך מחייב אותנו לקחת אחריות ולבנות אותו נכון ומחדש לא להאשים את הצד השני בחוסר האחריות שלו ויש לו מלא כזו. אין שום שינוי במדינה שנכון להוביל אותו באופן הזה. אני מודאג מאוד וסבור שעלינו לגלות מנהיגות".