נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חיפש את ג'קי ולורסקי, חברת קונגרס מאינדיאנה שנהרגה בתאונת דרכים בתחילת אוגוסט, במהלך ועידה בוושינגטון בנושא רעב שנערכה אתמול (רביעי) - כשנראה ששכח שהיא הלכה לעולמה. ביידן הודה לכמה ממארגני הוועידה, ואז שאל: "ג'קי, את כאן? איפה ג'קי?". צפו בתיעוד המקרה המביך.
ולורסקי, רפובליקנית, הייתה אחת מארבעה חברי קונגרס שיזמו את כינוס הוועידה בנושאי רעב, תזונה ובריאות. היא נהרגה יחד עם שניים מאנשי צוותה לפני כמעט חודשיים. ביידן, בן 79, עבר לנושא אחר מבלי שתיקן את עצמו ומבלי שמסר הבהרה כלשהי.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חיפש בקהל את חברת הקונגרס ג'קי ולורסקי שנהרגה בתאונה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חיפש בקהל את חברת הקונגרס ג'קי ולורסקי שנהרגה בתאונה
ביידן בכנס, הלילה
(צילום: רויטרס)
אחרי מותה של ולורסקי, הבית הלבן פרסם הודעה מטעמו של ביידן, לפיה הוא ואשתו ג'יל "המומים וכואבים" את מותה הפתאומי. "זו ממש פליטת פה איומה ומבישה", צייצה ויקי הרצלר, חברת קונגרס רפובליקנית ממיזורי, לאחר המקרה.
"ביידן הודה על העבודה הנפלאה שלה", אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר כשנשאלה לאחר מכן על התקרית, והוסיפה כי ביידן מתכוון להזמין את בני משפחתה של ולורסקי לטקס חתימה על הצעת חוק ביום שישי.
3 צפייה בגלריה
חברת הקונגרס ג'קי ולורסקי נהרגה בתאונת דרכים
חברת הקונגרס ג'קי ולורסקי נהרגה בתאונת דרכים
חברת הקונגרס ג'קי ולורסקי. נהרגה בתחילת אוגוסט
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר, בתדרוך אחרי פליטת הפה
(צילום: gettyimages)
המבוכה בוועידה התרחשה כשברקע הדיון הבלתי פוסק בשאלת מצבו הבריאותי. ביידן הוא הנשיא האמריקני המבוגר בהיסטוריה, ולאורך קמפיין הבחירות ניסו יריביו להציגו כאדם סנילי, שכוחו אינו במותניו עוד.
בשנה האחרונה סיפק ביידן כמה פליטות פה שגרמו מבוכה לדוברי הבית הלבן, כולל הכרזה שממנה השתמע כי הוא קורא להפיל את משטר פוטין ברוסיה, ובעקבות זאת גם בקרב תומכיו היו שהחלו לתהות אם הוא פחות חד מבעבר. עם זאת יש לציין כי ביידן ידוע בוושינגטון כבר עשרות שנים כמי שיש לו נטייה לפליטות פה בעייתיות.