3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי )
על רקע הבעיות הטכניות בלוח הבקרה שבו מתפרסמים נתוני הקורונה של משרד הבריאות, במשרד עדכנו בצהריים (יום שלישי) שמספר המתים זינק ועומד כעת על בין 35 ל-40 מתים ביממה. לפי המשרד, רוב מוחלט של המתים נפטרו כתוצאה מהקורונה. למעשה, בתמונת המצב היומית שפרסם מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה נכתב כי "מספר המתים היומי אתמול היה יותר מ-40, פי 40 לעומת המספר לפני שבועיים".
לפי מרכז הידע הלאומי למאבק בקורונה, "מספר הנפטרים המתועד, כפי שמופיע בלוח הבקרה של משרד הבריאות (נתונים המבוססים על תעודות פטירה ועברו תיקוף 'בגלל' קורונה) הינו כ-20 ביום בימים האחרונים, אך בפועל ישנם בין 40-35 נפטרים בימים האחרונים, שלא עבור כולם הונפקו תעודות פטירה ולא התבצע תהליך התיקוף. מוערך כי 95% מהנפטרים נפטרו 'בגלל' קורונה".
3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יש לציין כי בימים האחרונים המשרד לא מפרסם נתונים על בסיס קבוע בשל עומס קיצוני על מאגרי המידע, שנובעים מהמספר הגבוה של המאומתים - אך במקביל בבתי החולים מדווחים על עומס משמעותי במחלקות הקורונה, כמו גם על יתר המחלקות שבהן מאושפזים מאומתים לקורונה.
משרד הבריאות מסר כי "אנחנו נמצאים בשיאו של הגל כאשר סבירות ההידבקות היא הגבוהה ביותר. על כן, מומלץ לאוכלוסיית הסיכון והמבוגרים להימנע ממגעים מיותרים עד שוך הגל, הצפוי בקרוב. נזכיר שבשבוע הבא צפוי שינוי במתווה הבידוד לילדים במסגרות החינוך - על מנת להחזירם לשגרה פדגוגית. מוערך כי הגברת המגעים במסגרת בתי הספר תגביר את התחלואה בקבוצות גיל אלה".
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים מאושפזים 2,256 חיוביים לקורונה, אך מדובר בין היתר בחולים שהגיעו בשל סיבות אחרות ואובחנו בבדיקה שגרתית כחיוביים לנגיף. מהנתונים עולה כי 845 חולים מאושפזים במצב קשה, וגם כאן כלולים חולים שמצבם הקשה לא נגרם בשל קורונה – כפי שהודה לאחרונה משרד הבריאות. 177 מאותם חולים מחוברים למכונות הנשמה.
3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים קפלן
מחלקת הקורונה בבית חולים קפלן
בית החולים קפלן
(צילום: יריב כץ )
בינתיים, משרד הבריאות עדכן כי אתמול 83,613 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה. מתחילת החודש אובחנו 1,094,473 בני אדם בישראל כחיוביים לנגיף. מדובר ב-44% מסך כל המאומתים בישראל מאז שהחולה הראשון הגיע לארץ בפברואר 2020. במקביל, מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 1.23, דבר שעדיין מעיד על המשך התפשטות המגפה.
בישראל יותר מ-580 אלף חיוביים לקורונה, שטרם החלימו. עם זאת, ולמרות הזינוק החד מאוד בתחלואה והעלייה במספר המתים, לפי נתוני משרד הבריאות רק 746 בני אדם הגיעו לקבל את מנת החיסון הראשונה. מיום שישי התחסנו בישראל במנה הראשונה 2,912 בני אדם, לעומת 10,629 בין 14 ל-17 בינואר. מדובר בצניחה של 72% במספר המתחסנים, על רקע הכוונות לבטל או לשנות את התו הירוק. יש להזכיר כי מספרי המתחסנים היו גבוהים בהרבה בתחילת החודש, וב-6 בינואר קיבלו 10,345 ישראלים את מנת החיסון הראשונה ביום אחד.
בנוסף הגיעו 2,193 ישראלים לקבל אתמול את מנת הבוסטר וגם כאן מדובר במספרים נמוכים לעומת מה שהיה לפני שבועיים, אז הגיעו למעלה מ-11 אלף בני אדם לקבל את החיסון השלישי בכל יום.