שוטר מג"ב תועד אמש (רביעי) סוטר לחרדי שהשתתף בהפגנה נגד עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים. לפי תיעוד מהמקום, לסטירה לא קדם עימות בין השניים - ולא ברור מדוע השוטר סטר למפגין.
המשטרה מסרה בתגובה לסרטון כי הוא "חלקי, אינו משקף כלל את התמונה המלאה ומעוות המציאות". לדברי המשטרה, במחאה "החלו הפרות סדר אלימות נגד שוטרים ולוחמים, ומספר מפרי סדר תקפו את כוחות הביטחון והשליכם לעברם חפצים, ביצים ומגפון. הלוחמים הנראים בסרטון ניסו להשתלט על שני פורעים שתקפו אותם באגרופים בראש ואף גרמו לפציעתם". עוד נמסר כי "בעקבות ההתפרעות האלימה, נעצרו שני חשודים והם הועברו לחקירה. המשטרה תמשיך לפעול כדי לאפשר את זכות המחאה, אולם תגלה אפס סובלנות לאלימות והפרות סדר".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: שוטר סוטר למפגין חרדי בהפגנות נגד הרכבת הקלה בבר אילן
תיעוד: שוטר סוטר למפגין חרדי בהפגנות נגד הרכבת הקלה בבר אילן
מתוך התיעוד
(צילום: נחמן חדשות כל העולם)
הפגנות החרדים הקיצונים נגד העבודות דעכו בחודשים האחרונים, אך חודשו בימים האחרונים ואתמול זה היום השלישי שהן התקיימו. עשרות חרדים קיצונים יצאו אמש בפעם השנייה לאותו יום להפגין ברחוב בר אילן, וניסו לשבש את העבודות בשטח. עימותים נרשמו עם כוחות המשטרה. במקביל, צוותים רפואיים טיפלו במפגין שנהדף לעבר חומה ונפל.
לפני כשבוע הוצת כלי הנדסי באתר העבודות ברחוב בר אילן, על פי החשד בידי קיצונים המתנגדים למעבר הרכבת באזור.
בחודש דצמבר האחרון נפצעה באורח קשה מירל דז'לובסקי, בת 40 ואם ל-11, בעקבות דרדור פח בוער שמחץ אותה על קיר במהלך הפגנה של מאות חרדים קיצונים ברחוב בר אילן בירושלים. היא פונתה תחילה במצב קל לבית החולים שערי צדק בעיר, תוך שהיא סובלת מפגיעה בצלעות ובבטן, אבל מצבה החמיר. מאז שוחררה מבית החולים.
המפגינים החרדים הקיצונים ברחוב בר אילן מכנים לעיתים את הרכבת הקלה "רכבת קללה", וטוענים שמעבר שלה ברחובותיהם יגרום ל"גזירת גירוש וכיליון על תושביה החרדים של העיר". התוכניות לעבודות הרכבת שמתקיימות זה כמה שנים אושרו בעיריית ירושלים.
פורסם לראשונה: 22:51, 07.06.23