שוב שביתה בבתי הספר: ארגון המורים הודיע כי ישבית היום (שלישי) את הלימודים בכיתות י', כתוצאה לדבריו "מהסחבת שבה נוקט האוצר במשא ומתן על הסכם שכר חדש". הארגון הודיע על השביתה אתמול בבוקר, רגע לפני תחילת הדיונים בכנסת לאישור תקציב המדינה.
יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי "יותר משנה של משא ומתן עקר מול משרד האוצר, שמתנהל ללא כל רצון אמיתי מצדו להביא להסכם, מעמיד בסכנה את עתידם של תלמידי ישראל ואת איכות אנשי ונשות החינוך העל יסודיים. הגיעו מים עד נפש. שעות של דיונים שמתקיימים שלא בתום לב מוכיחים שהמדינה אף לא מכבדת את בית הדין הארצי לעבודה. השבוע הוכח שיש כסף לכל נושא, פרט לעתידם של תלמידי ישראל".
שר החינוך יואב קיש תקף את ארז בחריפות: "הוא נוהג בחוסר אחריות ובכוחניות. גם לאחר שקיבל הצעות הוגנות מהאוצר, הוא ממשיך לסרב ופוגע במורים ובתלמידים".
2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"הגיעו מים עד נפש". ארז
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
יואב קיש בהצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
יואב קיש בהצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
קיש: "ארז נוהג בחוסר אחריות ובכוחניות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שלשום, במסגרת המאבק עם האוצר על הסכם שכר המורים, אסר הארגון על מורים לקיים מסיבות סיום בשכבות י', י"א ו-י"ב, וכן אסר על יציאות למסעות לפולין. אתמול פרסם קיש ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, שבו חשף את חילופי הדברים שניהל עם ארז בנושא. לטענת יו"ר ארגון המורים, קיש איים עליו שאם לא יבטל את הודעתו לגבי ביטול המסעות לפולין, הוא "ייצא עליו". שר החינוך, מצידו, השיב: "הנה, אני 'יוצא עליך'. אני מציע שתתחיל לפעול לטובת מערכת החינוך ולא שתהיה גורם הפוגע בהתקדמותה".
לאחר מכן, הגיב ארז על הציוץ של שר החינוך: "מר קיש, התבלבלת - מי שפועל משכרון כוח וכבוד זה אתה. פחדת ועודך פוחד מלהתערב במשא ומתן, שמא ייכשל. מורי ישראל ותלמידיו מעניינים אותך כקליפת השום, זה שאתה מתערב או לא מתערב לא הזיז דבר. ההצעות שעליהן אתה מדבר מעליבות ונמוכות יותר משיעור האינפלציה. בהתנהלותך אתה מסב נזק לא רק למערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, אלא גם לראש הממשלה ולממשלה כולה".
שלשום כתב יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לארז: "הודעתך על אי-קיום מסיבות סיום ועל אי-קיום מסעות לפולין היא חציית קו אדום ופגיעה בלתי הפיכה בתלמידים. השלטון המקומי לא יעמוד מהצד וינקוט בכל הצעדים הנדרשים לשחרר את התלמידים לסיים את השנה על כל הפעילויות המתוכננות". בשלטון המקומי הוסיפו כי יפנו לבית הדין להוצאת צווי מניעה נגד הארגון.
הנהגת ההורים הארצית התרעמה על החלטת ארגון המורים, ותקפה: "הילדים שלנו לא מעניינים את רן ארז. ראינו את זה באופן ברור במשחקי הכוחות וכיפופי הידיים שלו ושל הארגון מול משרד החינוך, שהתבטאו בין היתר בהסתרת תוצאות מבחני המגן מהילדים, שדרשנו שבית המשפט יאלץ אותו לחשוף, וכעת בתרגיל הציני החדש - למנוע מהילדים לסיים 12 שנות לימוד כמו שצריך במסיבות סיום ולמנוע מהם לצאת למסעות".
גם מועצת התלמידים והנוער הארצית הגיבה על המהלך, ופנתה לארז: "לא ניתן לך לפגוע בזיכרון השואה ולהשתמש בנו ככלי במשא ומתן. החלטת ארגון המורים לבטל את המסעות לפולין אחרי מאבק ממושך להחזרתם היא פגיעה אנושה בזיכרון השואה בקרב הנוער, שמהווה את הבסיס לאחדות החברה הישראלית".
פורסם לראשונה: 08:42, 22.05.23