2 צפייה בגלריה
עמר בר לב חתם על הסכם בדבר שיתוף המידע בדרך לפטור מוויזות
עמר בר לב חתם על הסכם בדבר שיתוף המידע בדרך לפטור מוויזות
בר-לב חותם על הסכם שיתוף המידע הפלילי. השרה שקד: "אופטימיות רבה"
ישראל מתקדמת עוד שלב בדרך לפטור מוויזות לארצות הברית. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב חתם היום (רביעי) עם סגן השר האמריקני להגנת המולדת, רוברט סילברס,על הסכם בדבר שיתוף מידע (EDSA). במעמד החתימה נכחה גם שרת הפנים, איילת שקד, שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות.
כחלק מתהליך הכניסה לתוכנית הפטור מוויזות לארה"ב נדרשת ישראל, כמו יתר המדינות, לעמוד בכמה תנאי סף שיאפשרו לה להיכנס לתוכנית, ובהם שיתוף מידע על הרשעות פליליות חמורות של אזרחים. ההסכם שנחתם היום יאפשר שיתוף מידע באופן הדדי, ובמסגרתו יוכלו שתי המדינות להגיש אחת לשנייה כ-1,000 שאילתות בשנה אודות אזרחים שהורשעו. השלמת התהליך דורשת חקיקה בכנסת.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב ויזה דרכון
ארה"ב ויזה דרכון
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שרת הפנים, איילת שקד, אמרה: "היום עשינו צעד נוסף בדרך לפטור מוויזות לישראלים וחתמנו על הסכם שהיה קריטריון הכרחי בתנאי הסף של האמריקנים. הרצינות של השר להגנת המולדת אלחנדרו מיורקס, של סגנו רוברט סילברס, של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס ושל הצוות האמריקני לנושא היא גבוהה מאוד ומעוררת אופטימיות רבה. כפי שהתחייבתי אנחנו ממשיכים לקדם את המשימה הזו באופן יום-יומי ובכל הכוח עד שהיא תושלם. יש עוד תהליך לעבור, אך בעזרת העבודה המאומצת מצד שני הצדדים - נביא לאזרחי מדינת ישראל בשורה".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוסיף: "אני שמח מאוד לבצע את הצעד החשוב ולחתום על מזכר ההבנות ומכתב הצד בנוגע ל-EPSA עם סגן השר לביטחון המולדת והממשל האמריקני, ובכך לתרום לקידום תוכנית הפטור מוויזות לאזרחי ישראל המבקרים בארה"ב. מזכר ההבנות יכונן שיתוף פעולה בין מחלקת הגנת המולדת האמריקנית והמשרד לביטחון הפנים לצרכי הגירה - ובכך יוסיף על מערך רחב של שיתופי פעולה בנושאי ביטחון פנים בין המדינות. אני מודה לסגן השר להגנת המולדת על המעמד, ולשרת הפנים על הובלת קידום תוכנית הפטור מוויזות לישראלים בארה"ב שבמשך שנים הובטחה, אולם רק עתה יוצאת לפועל בהובלתה, תחת הממשלה הזאת ומול ממשל ביידן ידידנו".