עומסי תנועה כבדים נרשמו אחר הצהריים (רביעי) ברחבי הארץ לקראת ארוחות ליל הסדר. עיקר העומסים הם בדרך מהמרכז לצפון ולירושלים - בכביש 6, כביש החוף וכביש 1. באגף התנועה של המשטרה מעריכים כי בהמשך הערב הפקקים צפויים להתעצם ולהתרחב לאזורים נוספים.
5 צפייה בגלריה
פקקים לקראת ערב החג
פקקים לקראת ערב החג
פקקים בכביש 65, היום
(צילום: אסף מגל)
5 צפייה בגלריה
פקקים לקראת ערב החג
פקקים לקראת ערב החג
פקקים בכביש 4
(צילום: מאיר תורג'מן)
לפי נתוני ווייז, נכון לשעה 16:00, נרשם עומס כבד בכביש 6 לצפון ממחלף קסם למחלף עין תות, שם המהירות ממוצעת היא 28 קמ"ש והזמן המשוער למקטע הוא שעתיים. כמו כן נרשם עומס כבד בכביש החוף לכיוון צפון ממחלף יצחק רבין למחלף פולג, שם המהירות ממוצעת היא 27 קמ"ש והזמן המשוער למקטע הוא 32 דקות. בנוסף נרשם עומס כבד בכביש 1 לכיוון מזרח, ממחלף ענבה למחלף שער הגיא - שם המהירות הממוצעת היא 14 קמ"ש והזמן המשוער למקטע הוא 29 דקות.
מפת עומסי התנועה הצפויים בחג

מפת עומסי התנועה הצפויים בחג
במקביל, נמצאת המשטרה בהיערכות גבוהה, כש-7,500 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרסו החל מהיום בכל רחבי הארץ לאבטח את שלום האזרחים בחג הפסח, שמתערבב עם הרמדאן המוסלמי וחג הפסחא של הנוצרים - אחרי לילה דרמטי של הסלמה בזירות הפלסטיניות שכלל עימותים קשים בין כוחות הביטחון למתפרעים בהר הבית, מאות עצורים, ירי רקטות מרצועת עזה וגינויים מהעולם הערבי.
החל משעות הבוקר השוטרים פרוסים בירושלים - בעיר העתיקה, בכותל ובהר הבית - לשם מגיעים עשרות אלפי מתפללים לתפילות במסגד אל-אקצא. המשטרה תישאר בכוננות מתוגברת עד לצאתו של החג השני וחגיגות המימונה.
5 צפייה בגלריה
שוטרים מסתובבים ברחובות ירושלים
שוטרים מסתובבים ברחובות ירושלים
שוטרים מסתובבים ברחובות ירושלים, היום
(צילום: EPA)
שוטרים ייפרסו במוקדים הומי אדם נוספים - קניונים, שווקים פתוחים, אתרי הטבע ובחופי הים בכל רחבי הארץ. בראשון הקרוב נערכים במשטרה לברכת הכוהנים המסורתית בחול המועד פסח, שמושכת אליה עשרות אלפי מתפללים לכותל. האירוע דורש מבצע אבטחתי ענק ומורכב לשמירה על ביטחון העולים לירושלים. במשטרה מבקשים מנושאי הנשק ברישיון להגיע עמו לתפילות, זכר לפיגוע בשכונת רמות בירושלים, כשמחבל צעיר ירה לעבר מתפללים שיצאו מתפילת יום השישי בבית הכנסת השכונתי. גם בערים המעורבות ברחבי הארץ קיים אתגר ביטחוני בשילוב שבין תפילות חג הפסח של היהודים לחג הרמדאן של המוסלמים, וכמו גם לחגי הנוצרים. "נאפשר פולחן דתי לכל הדתות", אומרים במשטרה.
לצד הערנות שעליה ביקשו לשמור במשטרה, ציבור המטיילים התבקש גם הוא לשמור על כללי הזהירות בפארקים, על מנת למנוע שריפות שנגרמות בשל רשלנות בטיפול במנגל, או על ידי מדורה של כובתה כראוי. במשטרה מדגישים בפני הציבור את החשיבות בנקיטת זהירות, הישמעות להנחיות הבטיחות וציות לחוק, לרבות חוקי עזר עירוניים.
כמדי שנה, צה"ל מטיל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגור את המעברים ברצועת עזה בחג הפסח, בהתאם להערכת מצב ביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני. הסגר יהיה בתוקף בחג הראשון ובחג השני, ויוסר בימי חול המועד. מדובר צה"ל נמסר כי הסגר ייכנס לתוקף החל מהשעה 17:00 היום, אז גם ייסגרו המעברים בעזה. בשבוע הבא, בחצות בלילה שבין שבת לראשון, הסגר יוסר והמעברים ייפתחו, בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה.