אזעקות נוספות - ותקיפה משמעותית בעזה: אחרי השיגור לעבר שדרות שגרם נזק לבית ולמכונית, צה"ל תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) ברצועת עזה מהאוויר - ואזעקה נוספת נשמעה בשדרות ובקיבוצים הסמוכים סמוך לשעה 02:04. שני תושבים נפצעו באורח קל במהלך הריצה למרחב המוגן בלילה ופונו על-ידי מד"א לבית החולים ברזילי. שניים נוספים לקו בחרדה ופונו גם הם לבית החולים.
מערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות האזעקה הלילית - וצה"ל עדכן כי ארבע רקטות יורטו בהצלחה. בהמשך מסרו בצבא כי מתחקיר שבוצע הסתבר כי האזעקות והמיירטים הופעלו בעקבות ירי מקלעים. "שיגור המיירטים לעברם מתוחקר", נמסר.
6 צפייה בגלריה
ירוט כיפת ברזל
ירוט כיפת ברזל
מיירטי כיפת ברזל בשמי העוטף, הלילה
(צילום: AP )
השיגור הנוסף לעבר שדרות התבצע כאמור בעקבות תקיפה אווירית ברצועת עזה, אותה הגדירו בצה"ל כמשמעותית. מטוסי קרב תקפו מוצב צבאי ופתח של מנהרת טרור שהובילה לפי צה"ל למתחם תת-קרקעי שמכיל חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים.
"התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה", אמר דובר צה"ל שהדגיש כי מדובר בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל - והטיל את האחריות לכך על חמאס בתור הריבון בעזה. כמה שעות לאחר מכן, בשעה 05:25, הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח בעוטף, ובצה"ל עדכנו כי מדובר בשיגור כושל שנגמר בפיצוץ הרקטה ברצועה.
6 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: AFP )

6 צפייה בגלריה
תקיפה תקיפות צה"ל ב עזה חיל האוויר מטוסים לאחר ירי רקטות טילים אזעקות דרום עוטף עזה שדרות כיפת ברזל יירוטים
תקיפה תקיפות צה"ל ב עזה חיל האוויר מטוסים לאחר ירי רקטות טילים אזעקות דרום עוטף עזה שדרות כיפת ברזל יירוטים
היירוטים כפי שנראו מעזה
(צילום: AFP)
בתקיפה הלילית הותקפו גם עמדות נ"מ של חמאס. בצה"ל אמרו כי "מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי המשמש את כוח ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס בנוסף לתקיפה שבוצעה מוקדם יותר הערב וירי נ"מ שבוצע במהלך תקיפת צה"ל". דובר צה"ל הדגיש כי הניסיון לפגוע במטוסים נכשל וכי לא נגרם נזק לכלי הטיס.

מאות כדוריות ברזל ברקטה

אחרי האזעקות שנשמעו בשעה 22:33 נגרם נזק קל לבית ולמכונית בשדרות כתוצאה מפגיעה של רקטה במקום. חבלני המשטרה הוזעקו למקום כדי לפנות את הרקטה שהשיגור שלה לא הפעיל את מערכת כיפת ברזל. בבדיקה הראשונית שנערכה בזירה אותרו מאות כדוריות ברזל שהוכנסו לתוך הרקטה כדי להגדיל את הפגיעה והנזק.

אסף יהודה, שמתגורר בבית שנפגע, סיפר כי היה בקומה התחתונה בזמן האזעקה - ומיד רץ לממ"ד. "ההורים שלי היו איתי. שמענו פיצוץ חזק והייתה שריפה קטנה וכיבינו אותה. זה היה מפחיד ומזל שאף אחד לא נפגע. הנפילה הייתה ליד בלון גז שבנס לא התפוצץ", אמר.
ראש העיר שדרות אלון דוידי שהגיע אל הבית ציין כי "הציפייה היא ברורה - שיהיה פה שקט ושמי שירה את הרקטה הזו יהיה מתחת לאדמה. אני חושב שכולנו מבינים היום שהאויבים שלנו נמצאים גם מחוץ למדינה שלנו, גם בעזה ולבנון, ומקבלים חיזוק מתוך המדינה. אנחנו צריכים לזכור תמיד שאנחנו עם ישראל במדינת ישראל. צריכים לשמור על עם ישראל, וזה אומר לדאוג שכל האנשים יזכו לחיות כאזרחים נורמליים ולא ללכת לישון בפחד".
6 צפייה בגלריה
רסיס הרקטה בשדרות
רסיס הרקטה בשדרות
שרידי הרקטה בבית בשדרות
(צילום: מתן צורי)
6 צפייה בגלריה
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
(צילום: רועי עידן)
לדברי דוידי, "אנחנו מבינים שאת השקט חמאס ניצל על מנת להתחמש. אני חוזר ואומר: אזרחי מדינת ישראל צריכים לחיות בשלווה ובביטחון. מי שצריך לחשוש אלו חמאס ומי שירה את הרקטות האלה. בהם צריך לפגוע".
האזעקה אתמול נשמעה שעות אחרי סיומה של צעדת הדגלים בירושלים. התהלוכה אמורה הייתה לעבור בשער שכם וברובע המוסלמי בעיר העתיקה, אולם היא נבלמה על ידי המשטרה בכיכר צה"ל בבירה, דקות ספורות מרגע יציאתה מכיכר ספרא. בנקודת הבלימה של התהלוכה התעמתו חלק מהמפגינים עם השוטרים - והם נהדפו לאחור. מרבית הצועדים המשיכו לכיוון שער יפו והכותל המערבי, וחלקם נשארו באזור כיכר צה"ל, שם הקים יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר "לשכה" מאולתרת, שבה אמר שיישאר עד היום.
6 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים יוצא לדרך
מצעד הדגלים בירושלים יוצא לדרך
מצעד הדגלים בירושלים, אתמול
(צילום: EPA)
ארגוני הטרור הפלסטיניים לא התעלמו מקיום המצעד ברחובות ירושלים, ובחמאס אמרו אמש כי "ההנהגה הישראלית תישא באחריות המלאה להשלכות צעדת הדגלים ולצעדים המסוכנים והפרובוקטיביים". בארגון הג'יהאד האיסלאמי, שהיה כאמור זה שככל הנראה היה אחראי לירי לעבר עוטף עזה ביום שני האחרון, הודיעו על "כוננות עליונה של הלוחמים להגנה על מסגד אל-אקצא".
פורסם לראשונה: 01:23, 21.04.22