שוב איומים ריקים מתוכן: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, איים הערב (יום שלישי) פעם נוספת לפרוש מהממשלה אם יוחלט על הפסקת אש כוללת בין ישראל לחמאס. "עצירת המלחמה = פירוק הממשלה", כתב בן גביר בטוויטר, על אף שראשי המדינה והצבא הבהירו כי אפשרות כזו לא עומדת על הפרק.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בשדרות
איתמר בן גביר בשדרות
בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גם סמוטריץ' התייחס לפרסומים הללו בשתי הזדמנויות, אך במקום בן גביר - שנוהג כאילו אינו חבר קבינט שמעורב בדיונים ובהחלטות - הבהיר: "זה לא על הפרק, גם לא כהצעה. אין בזה דיון בכלל. זו תוכנית לחיסול מדינת ישראל. אנחנו ממשיכים עד לניצחו המוחלט בעזרת השם, ולהשמדת הנאצים של חמאס". בציוץ נוסף הבהיר סמוטריץ': "זה לא יהיה".
מעוצמה יהודית נמסר הערב כי "אם תובא לממשלה עסקה נוספת שתוביל לעצירת המלחמה, כל ששת חברי הכנסת של המפלגה בראשות השר בן גביר יעזבו את הקואליציה". גורמים במפלגה טענו כי "מטרת המלחמה העליונה היא חיסולו המוחלט של חמאס. כל עסקה שטומנת בחובה את השארת החמאס קיים, תוביל לעוד אסונות כמו אסון השבת השחורה, כאשר עסקה שכזו פירושה ניצחון של חמאס במלחמה. אסור לנו להסכים לנו לעסקה כזו בשום אופן - ובכל מקרה עוצמה יהודית לא תהיה חלק מאף ממשלה שתאפשר לחמאס להמשיך להתקיים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים יואב גלנט ובני גנץ שמנהלים יחד איתו את המלחמה הבהירו שוב ושוב בהזדמנויות שונות כי יעדי המלחמה שהוגדרו בתחילת הדרך - ובהם מיטוט חמאס - לא השתנו, והצבא יחדש את האש מיד עם תום ההפוגה. לכן, בעוצמה יהודית מתרחשים למעשה לתרחיש שלא קיים.
מפרוץ המלחמה, נזכיר, שבים ומאיימים בעוצמה יהודית לפרוש מהממשלה - אך בפועל, כשהתנגדו שרי המפלגה לעסקת החטופים (וחלקם אף השאירו פתק "נגד" ועזבו את ישיבת הממשלה), בחרו להישאר בה בכל זאת.

לצד הדיווחים על הפסקת אש כוללת, שכאמור הוכחשו, ידוע כי ישראל מנהלת מגעים לשחרור חטופים נוספים. בהסכם המקורי עם חמאס הוקצו לכך עשרה ימים, וכעת חלפו חמישה - ואם לא יהיה הסכם על הארכת ההפוגה שוב, מחר בחצות אמורה להסתיים הפסקת האש, אחרי שובם של עשרה חטופים ישראלים נוספים (ובסך הכול 70).
אגב, כששאלנו את אנשי עוצמה יהודית אם האיום תקף גם אם תורחב ההפוגה מעבר לעשרה ימים שאושרו מראש בממשלה, הם השיבו כי טרם התקבלה החלטה ולכן הם לא מתייחסים לנושא - על אף שבין האפשרויות, הוא זה שרלוונטי. לדברי גורמים במפלגה, אם קבינט המלחמה יבקש להצביע בממשלה על אישור עסקה נוספת, תתכנס המפלגה לדיון שרק בסיומו תחליט כיצד להגיב.