האלימות בחברה הערבית, שהשתוללה לאורך כל השנה שעברה, ממשיכה לצאת משליטה גם ב-2024 - עם 39 מקרי רצח מתחילת השנה. אנדריי טבראני, אביו של נביה טבראני (25), שוטר לשעבר שנורה למוות לפני כחודש באזור העיר נשר, ביקר היום (חמישי) באולפן ynet את המשטרה בחריפות: "אף אחד לא פנה אלינו, לא דיברו איתנו. אומרים פלילי, אבל לילד לא היה שום רקע פלילי. הוא היה אדם מאוד חביב, כולם אהבו אותו".

לדברי האב, "לפני שבועיים ישבתי עם החוקר, דיברתי איתו - והוא אמר לי להיעזר בסבלנות. אבל הפרח כבר הלך לי מהיד. אנחנו לא משפחת פשע, אנחנו משפחה רגילה, שהולכים לכנסייה ביום ראשון ומתפללים". אנדריי סיפר כי בנו "לא היה בתוך האוטו כשירו בו, הוא נורה ביער בזמן שהאוטו היה מונע. קיבלנו סרטון שהוא ירוי, והלכנו לתחנת נשר. ראינו את התחנה הפוכה, והבנו שיש שם משהו. עליתי לזירה ושם ראיתי אותו ירוי על הרצפה".
שוטרי תחנת נשר הוזעקו לזירת הירי בטבראני, תושב חיפה. הם החלו בסריקות, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה, ובהמשך נמסר כי נקבע מותו של טבראני - שנפצע מהירי באורח אנוש. לאחר מכן, מסרה המשטרה כי הרקע לרצח הוא פלילי. טבראני היה הנרצח ה-19 בחברה הערבית מאז תחילת השנה - ומאז המספר כאמור הכפיל את עצמו.
1 צפייה בגלריה
נביה טבראני
נביה טבראני
"הפרח הלך לי מהיד". נביה טבראני במדי המשטרה
(באדיבות המשפחה)
רק בתחילת השבוע, נרצחו שישה בני אדם בחברה הערבית ביממה אחת - סעיד קעדאן, פטין קוזל, עטיה אלג'ויני, עלי רחיל אבו טראש, הדאם אמון ורסמי אבו מוך.
"זו שנה מזעזעת יותר מהשנה שחלפה. המשטרה מפרסמת שהיא תפסה נשקים אבל הרוצחים עדיין מסתובבים חופשי וממשיכים לרצוח אנשים. על המשטרה והממשלה להתבייש על כישלונם", אמר ביום ראשון תושב הנגב בתגובה לשורת מקרי הרצח. "אני קורא לשר ביטחון לאומי ולמפכ"ל המשטרה להתפטר מיד. הם מתעלמים לגמרי. באף זירת רצח לא היו אתמול. אם המקרים היו ביישובים בחברה היהודית היינו רואים אותם קופצים ממקום למקום ומדברים ועוצרים תוך שעות. דמנו זול בשבילם".
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה, נפתחה חקירה במסגרתה בוצעו מגוון פעולות חקירה לרבות גביית עדויות ושימוש באמצעים טכנולוגיים. היחידה עומדת בקשר עם המשפחה ומעדכנת ככל שניתן בהתאם לחקירה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות תוך שימוש בכלל האמצעים שברשותנו במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין".