ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להסלמה אתמול בגבול רצועת עזה ולפציעתו באורח קשה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי. "נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמים ובאזרחים שלנו", אמר בנט.
הוא הוסיף: "אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה ותפילה לרפואתו של חדריה שמואלי שנפצע מירי מחבל על הגדר ברצועה עזה. במהלך הלילה צה"ל הגיב בתקיפה רחבה למדי ברצועה. בשבוע שעבר קיימתי הערכת מצב באוגדת עזה עם שר הביטחון והרמטכ"ל אביב כוכבי, ואני יכול לדווח לכם שצה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש".
הפלגים הפלסטינים ברצועה ערכו מסיבת עיתונאים והתייחסו גם הם לאירועים: "נמשיך בפעילויות העממיות ללא היסוס או נסיגה עד שישראל תפסיק לפגוע בירושלים ובאנשינו בגדה, ועד שיוסר המצור על רצועת עזה. על ישראל לקחת את האחריות המשפטית וההומניטרית ולהפסיק את שיבוש השיקום ופיתוח עזה. הפעילויות העממיות יתקדמו לפי תוכנית וחזון ברור ואנו מזמינים את אנשינו להשתתף בהן".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנט והירי אתמול בגבול
ראש הממשלה בנט והירי אתמול בגבול
ראש הממשלה בנט והירי אתמול בגבול
(צילום: EPA, גיל יוחנן)
על ביקורו השבוע בוושינגטון הוסיף ראש הממשלה: "אני יוצא לפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אנחנו נוסעים במתכונת מצומצמת בגלל הקורונה שעולה גם שם, אבל התזמון חשוב מאוד כיוון שאנחנו בנקודה קריטית ביחס לאיראן. היא מתקדמת בהעשרת אורניום וקיצרה משמעותית את פרק הזמן שדרוש לה לצבור את החומר הנדרש לפצצה גרעינית אחת. ירשנו מצב לא פשוט.
"איראן מתנהגת בצורה בריונית ואגרסיבית בכל האזור. אני אומר לנשיא ביידן שזה הזמן לבלום אותה, לעצור את הדבר הזה ולא לתת חבל הצלה בדמות כניסה מחדש להסכם גרעין שכבר פג התוקף שלו. נציג תוכנית סדורה שבנינו בחודשיים האחרונים לבלימת האיראנים גם בממד הגרעיני וגם בממד התוקפנות האזורית".
בנט הוסיף: "כשנחזור נארח בישיבת הממשלה את קנצלרית גרמניה, ואסע לפגוש את נשיא מצרים א-סיסי שהזמין אותנו במטרה להדק ולהרחיב יחסים בין המדינות באזור. אנחנו במגמה מאוד חיובית גם עם ירדן, אחרי שנים שהיינו במצב משברי מולה. אגב, סתם, לא הייתה הצדקה למשבר. כל זה כדי שביחד נבנה קואליציה לבלימת האסלאם הקיצוני והאיראני".
2 צפייה בגלריה
האירוע בגבול בשבת ותקיפת חיל האוויר בלילה
האירוע בגבול בשבת ותקיפת חיל האוויר בלילה
האירוע בגבול בשבת ותקיפת חיל האוויר בלילה
(צילום: EPA)
אתמול יידו פלסטינים אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הגדר, וכוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר לעבר המתפרעים המרכזיים. 23 מפגינים פלסטינים נפצעו, רובם מירי לרגליהם, ופונו לבתי חולים ברצועה. שניים מהם הוגדרו במצב קשה. סמ"ר חדריה שמואלי, לוחם מיחידת המסתערבים של מג"ב, נפצע באורח קשה מירי שנפתח לעברו מהצד הפלסטיני.
בתגובה תקף בלילה חיל האוויר יעדים של חמאס במרכז ובצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס. בתום הערכת המצב שבוצעה בצה"ל הוחלט לתגבר כוחות באוגדת עזה ובמערך כיפת ברזל.
יוסי שמואלי, אביו של הלוחם שנפצע, מתח ביקורת על הצבא: "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר? ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, כתב על האירועים: "ראש הממשלה, שר הביטחון, תתעוררו. איש ביטחון של חמאס יורה מטווח אפס על לוחם מג"ב, ומה התגובה שלכם? ירי על מעבדות ומחסנים. בושה. איפה הימים שמחבלים היו משלמים בחייהם על פגיעה באזרחים ובחיילים? איפה ההרתעה? קומו מתרדמתכם ואל תתנו חסינות למחבלי החמאס והג'יהאד".
אייל ערביד ומתן צורי השתתפו בהכנת הכתבה