אופיר אקוניס (הליכוד) קרא הבוקר (יום ד') למפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך לספק לציבור הסברים על חלקו לכאורה במדיניות השתלת תוכנות הריגול בטלפונים של אזרחים, כפי שנחשפה בשבועות האחרונים בסדרת כתבות ב"כלכליסט". בראיון לאולפן ynet התייחס לעובדה שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו טרם קרא להקמת ועדת חקירה לעניין: "הטענה שנתניהו קשור לסיפור היא תיאוריית קונספירציה מופרכת ומגוחכת. אתם, כלי התקשורת, כלבי השמירה של הדמוקרטיה, מדוע אין ריאיון עם רוני אלשיך או דרישה ממנו לבוא לאולפנים?".
- אין לנו צו משפטי. אתה לא חושב שאנחנו על מתקשרים אליו יומם וליל? "צו הבאה יש רק לוועדה אחת בכנסת - הוועדה לביקורת המדינה. לצערי היא לא כל כך מתפקדת. כשתוקם היא תצטרך להוציא צו הבאה".
- הנושא מצדיק הקמת ועדת חקירה? "אני מסכים. לכן צריך להקים את הוועדה לביקורת המדינה במהירות, אם אפשר כבר היום ולהעמיד בראשה איש אופוזיציה. אני לא יכול להיות חבר בה ובטח לא היו"ר משום שהייתי, שר בממשלה הקודמת וזה מגביל אותי, אבל אחרים מחברי סיעת הליכוד בוודאי שיכולים".
1 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
רוני אלשיך. "הוא צריך לתת תשובות"
(צילום: עמית שאבי)
- לדעתך אלשיך ידע ואולי אפילו הורה? "אלשיך אמר בראיון לאילנה דיין שהוא מכיר כל מילה בתיקי נתניהו. אז בוודאי שידע. הוא צריך לתת תשובות לאזרחי ישראל, לראשי הערים".
- אתמול אלשיך אמר דרך מקורבים שהכול נעשה בידיעת היועמ"ש. "אם כך אז גם אביחי מנדלבליט ייאלץ להופיע בפני הוועדה המיוחדת ולומר את האמת. להערכתי מבקר המדינה ימליץ על פתיחת חקירה פלילית שבה ייאלצו להעיד או להיחקר היועמ"ש ואלשיך שידעו כל מילה. גם ראשי הפרקליטות שידעו מהדבר הזה. זו הפרשה המטלטלת ביותר בישראל מאז פרשת השב"כ".
- מה אתה חושב על העובדה שהצוות הראשוני שיבדוק את הפרשייה הזו יורכב מגורמי שב"כ? "אני מתנגד לזה בכל תוקף. צריכה לקום ועדה בלתי תלויה".
- רימו את השופטים בהוצאת הצווים? "זה בדיוק הדבר שצריך להיבדק".