ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) התייחס להתפרעויות שאירעו אתמול (יום ראשון) בעקבות הפיגוע בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה, ואמר היום בריאיון ל-ynet radio: "הפורעים - חלקם מתפרעים בחווארה וחלקם בכנסת".
4 צפייה בגלריה
רם בן ברק ועדת החוקה בכנסת
רם בן ברק ועדת החוקה בכנסת
"אירוע שאין לי מילים לתאר אותו". בן ברק
(צילום: יואב דודקביץ')
לדבריו, "אני גם לא אתפלא, כמו שאנחנו רואים את בן גביר וסוכות בכנסת, שנראה עוד שנה-שנתיים בכנסת ישראל גם את אותם חבר'ה שפורעים". בן ברק ציין כי חברי כנסת מהימין עודדו את הפורעים ונתנו רוח גבית למעשיהם: "ראינו חבר כנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל, שאומר 'זאת הדרך, טוב מאוד, תמשיכו - עכשיו הם ילמדו'. עזוב מה שסמוטריץ' אומר אחרי שהוא נותן לייק כי נתניהו ביקש ממנו".
מחקירת הפיגוע עולה כי מחבל אחד לפחות נצמד לחלון הרכב שבו נסעו האחים בעיירה חווארה - וירה לעברם באקדח מטווח אפס. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר המחבל, בין היתר בכפרים באזור שכם. שעות לאחר הפיגוע החלו כאמור התפרעויות רחבות היקף שכללו שריפת בתים ורכבים על ידי מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים.
4 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
ההרס בחווארה, הבוקר
(צילום: AFP)

בן ברק ציין כי הוא מתבייש בפורעים, ואמר: "זה אירוע שאין לי מילים לתאר אותו. אני מתבייש שהאנשים האלה הם חלק מהעם שלי. ראינו פוגרום אמיתי באנשים חפים מפשע רק מפני שהם גרים במקום הזה. שריפה של מכוניות, פשוט איום ונורא. ביום-יום נותנים להם גיבוי ולא מסגירים אותם למשטרה. יודעים מי הם ולא עוצרים אותם, אומרים 'עזוב'".
הוא הוסיף: "יש לנו את שירות הביטחון החזק בעולם, יש לנו את צה"ל, שכל בנינו ובנותינו וכל הקשת הפוליטית משרתים בו. אנחנו עושים כל מה שאפשר בשביל למגר את הטרור. לצערי הרב אנחנו גם מוצאים את עצמנו משקיעים משאבים אדירים בבלימת מתנחלים שבאים לעשות פרעות. במקום לתפוס את המחבלים, אנחנו עסוקים בקומץ לא קטן של מתנחלים קיצונים, לא כולם כמובן, שזוכה לגיבוי מהממשלה".