3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
משפחת בנט. מימין: הבן הבכור יוני
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ )
יוני בנט, בנו הבכור של ראש הממשלה נפתלי בנט, פרסם הערב (שלישי) סטורי באינסטגרם שבו התייחס למכתב האיומים ברצח שהופנה כלפי משפחתם בצירוף קליע של נשק חי. "זה כל כך עצוב שדברים כאלה קורים בגלל הסתה והמוח של אנשים מתבשל מאנשים (אני לא רוצה לקרוא להם אנשים) שיש להם במה והם משפיעים ומגיע להם לשבת בכלא מכל שטיפת המוח שהם גורמים לאנשים", כתב יוני בנט, בן 16.
מוקדם יותר דווח כי המשטרה ושירות הביטחון הכללי פתחו בחקירה בעקבות שליחת המכתב לאחד מבני משפחתו של ראש הממשלה. בעקבות כך החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט. מפלג הפשיעה הביטחונית ביחידת להב 433 יהיה אמון על החקירה שבה שותף כאמור גם שב"כ.
3 צפייה בגלריה
הסטורי של יוני בנט
הסטורי של יוני בנט
הסטורי של יוני בנט
(מתוך אינסטגרם)
בנו הבכור של ראש הממשלה, שמוכר ככוכב ברשתות החברתיות, כתב הערב: "הלוואי והיינו 50 שנה אחורה, לתקופה שבה אנשים כיבדו אחד את השני, לא הסכימו אבל לא פאקינג הסיתו לרצח. אני יודע שבתגובות בפוסטים זה אשכרה לא שווה כלום. פשוט עצוב לראות שאנשים אמיתיים כותבים דברים כל כך נוראיים. לחשוב שהוא חי ונושם כמוני אבל יש לו מוח שברא השטן זה הזוי".
בנט הצעיר הוסיף: "אנשים לא מבינים שיש להם ראש ממשלה אמיתי תותח עם ערכים בשמיים ואשכרה מזיז דברים ורק עושה ועושה ועושה, והקללה שלו היא הפוליטיקה והתקשורת כי הוא באמת בן אדם טוב. הוא לא מעוניין להתעסק בכל הדרמה הפוליטית, זה כל כך לא מעניין אותו.
"שום מראה חיצוני לא מעניין אותו, שום כמה כסף יש לך, כמה קיבלת בבגרות כמה אתה חזק. מעניין אותו כמה אתה בן אדם טוב, כי זה מה שמשנה. כבן אדם אני אומר את זה, לאו דווקא כבן של... אם הייתי מסתכל מהצד והייתי בן אדם הגון הייתי חושב בדיוק ככה. הלוואי שהיה קצת יותר אהבה, קצת יותר אחרת".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
ראש הממשלה בנט
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה עצמו אמר בעקבות האיומים כי "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכול, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי".
הוא הוסיף: "כולנו אנשים. ויכוחים וחילוקי דעות - כן, בריונות ואיומים - לא. אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. ערב ימי הזיכרון ויום העצמאות, אני קורא לכולם – מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות – זה זמן הרגעה ופיוס. יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".

"הקיצונים לא ינצחו את הרוב השפוי"

במערכת הפוליטית פרסמו שלל גינויים למכתב האיומים ברצח שנשלח למשפחת בנט. שר החוץ יאיר לפיד אמר: "זו תזכורת עצובה ומסוכנת לאן הסתה עלולה להוביל. נמשיך להילחם בשיח השנאה ברחוב, ברשתות, בכל מקום. הם לא יפחידו אותנו. הקיצונים לא ינצחו את הרוב השפוי".
גם שר הביטחון בני גנץ התייחס בחומרה למקרה. "האיומים על משפחת ראש הממשלה - חציית קו אדום. הסתה ואלימות כבר הגיעו בעבר לרצח פוליטי. כדור אחד במעטפה יכול להפוך לשלושה כדורים שנורים מאקדח", אמר גנץ תוך יצירת קשר ישיר לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "אני סומך על המשטרה והשב"כ שישימו את ידיהם על האחראים לכך. גם בימים של מחלוקת קשה, לכולנו החובה לזכור שאחדותנו וחוסננו הם הבסיס לעוצמתנו".
שותפתו הפוליטית של בנט במפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, אמרה: "האיום שהופנה כלפי רה"מ ומשפחתו מזעזע את אמות הספים. ערב חורבן הבית איבדנו את עצמאותנו אך ורק בשל איבה פנימית. לא ייתכן שבמדינה יהודית העומד בראשה יעמוד בפני סכנת חיים מבית. משטרת ישראל תאתר את מי שהרים את ידו על הדמוקרטיה הישראלית ותמצה עמו את הדין".

השר מתן כהנא, גם הוא מקורב לראש הממשלה, אמר: "כבר הוכח במדינה שלנו שמילים יכולות להרוג. וגם אם מי שמשתמש בהן סולד מאלימות פיזית, בקצה יש אנשים שעלולים לתת למילים האלה פרשנות מאוד מסוכנת".
בהקלטה שהגיעה לידי ynet נשמעה הודעה קולית שקיבל השר כהנא לאחר הדיון אתמול בכנסת שבו הוכרז על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. "פח אשפה, מאחלים שערבים ישחטו אותך, שהילדים שלך יהיו יתומים, פח אשפה נאצי מסריח", נשמע המסית האלמוני בהקלטה. לשכת כהנא העביר את ההקלטה לידיעת גורמי הביטחון.
באופוזיציה יש מי שמפקפק באמינות המכתב שהופנה למשפחת בנט. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמורטריץ' אמר: "אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי. אני כן יודע שאלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום! אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על 'הסתה'".
עוד אמר סמוטריץ': "מטורפים בודדים יש משני הצדדים ושירותי הביטחון והאכיפה צריכים לטפל בהם ולמנוע אלימות, אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם ביקורת פוליטית וציבורית חריפה ונוקבת כלפי מעשים נוראיים ואיומים שעשו ועושים בנט ושותפיו. נתנגד לאלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לבקר את הממשלה ולפעול להחלפתה המיידית".
גם יאיר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, שיתף בטוויטר ציוצים שרומזים כי המכתב מפוברק.