אחרי הסערה שחוללה הפרת ההנחיות מצד השרה גילה גמליאל, מתברר שגם בנו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הפר את הנחיות הסגר שנכנסו לתוקפן בערב ראש השנה.
חברתו של הבן הגיעה בערב יום הכיפורים לבית משפחת בנט ברעננה. היא הגיעה ברגל מביתה שבהרצליה. בתיעוד שעלה ברשתות החברתיות נראים השניים - שניהם בני 15 - מצלמים סרטונים עם צאת יום הכיפורים, שעה שאזרחי ישראל מצויים עדיין בסגר כללי.
1 צפייה בגלריה
הבן של בנט אירח בכיפור את בת הזוג שלו
הבן של בנט אירח בכיפור את בת הזוג שלו
בנט ובנו, כפי שצולם בסרטון שעלה לרשתות החברתיות
(צילום: שאול גולן)
מלשכתו של בנט נמסר: "במהלך יום הכיפורים, החברה של בנו המתבגר של בנט הגיעה לבקר אותו בביתם, ללא ידיעתם מראש של בנט ורעייתו. ח"כ בנט לוקח אחריות, מצר על כך, שוחח עם בנו ויפעל שזה לא יישנה".

שקד, אתמול: "אנחנו בימינה נשמעים להנחיות"

אתמול (יום ג') בבוקר, בריאיון לאולפן ynet, נשאלה ח"כ איילת שקד מימינה על סערת השרה גילה גמליאל ואמרה כי "אנחנו בימינה נשמעים להוראות, נשמעים להנחיות. נבחרי ציבור צריכים לתת דוגמה אישית, לנו בימינה זה לא קרה".

אמש העריכו גורמים במערכת המשפטית כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא צפוי לפתוח בחקירה נגד השרה גמליאל בשל ההפרה לכאורה של הנחיות הממשלה בנוגע לסגר. השרה צפויה להיענש במישור המינהלי והיא תיקנס, ככל הנראה, בסך של 5,000 שקלים.
בנוסף, אתמול דווח גם כי ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בסוכות בביתו בני משפחה, בניגוד להנחיות. לפי הדיווח, בתו, שמתגוררת קילומטרים רבים מביתו, ואורחים נוספים, כולל בתה של רעייתו, בן זוגה ובנם - שאינם מתגוררים עם משפחת ארגמן - נכחו ביום שבת בביתו של ראש השב"כ. המשפחה הייתה במקום כמה שעות.
גם ח״כ מיקי לוי הפר לכאורה את ההנחיות, לאחר שהסיע לדבריו סיר עם אוכל בערב סוכות לבנו, שמתגורר באותו יישוב שבו הוא גר. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מתח אתמול ביקורת על התנהלותם של נבחרי הציבור המפרים את ההנחיות ולא משמשים דוגמה ציבורית.
פורסם לראשונה: 23:28, 06.10.20