בליץ החקיקה לקראת הקמת הממשלה העתידית מסעיר בימים האחרונים את המערכת הפוליטית, ובדיוני הוועדות המיוחדות, שהוקמו לצורך הכנה להצבעה במליאה של החוקים שהקואליציה העתידית מעוניינת לקדם, עולות לא פעם האשמות על אופיים הפרסונלי של החוקים המדוברים. יו"ר הקואליציה היוצאת, ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), מתח היום (חמישי) ב-ynet radio ביקורת חריפה על החוקים, ואמר כי "לסמוטריץ' הולכים לתת מדינה משל עצמו, מדינת יהודה, ולבן גביר הולכים לתת משטרה משל עצמו - ממש שטאזי".
בדבריו על סמוטריץ' התייחס טופורובסקי להצעת החוק שתאפשר מינוי שני שרים במשרד ממשלתי ותסדיר את חלוקת הסמכויות ביניהם, ונועד למינוי יו"ר הציונות הדתית לשר במשרד הביטחון - עם אחריות על המינהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. ההצעה גררה ביקורת רבה בדיוני הוועדה בראשות ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), ושר הביטחון בני גנץ (המחנה הממלכתי), אף אמר: "זה יפרק את מערכת הביטחון, מקווה שלא נשלם בחיי אדם".
עם זאת, שר העלייה והקליטה המיועד וחבר מפלגתו של סמוטריץ', ח"כ אופיר סופר, טען היום באולפן ynet כי מטרת מינויו של סמוטריץ' לשר במשרד הביטחון היא להיטיב עם המתנחלים. "המשמעות של המקום של סמוטריץ' במשרד הביטחון היא כלפי ההתיישבות, שיקבלו שירות כמו שצריך ושלא יעבדו מולם פקידי מינהל אזרחי שהם אנשי צבא", אמר סופר. "אין כאן שום ממשק לעניין הביטחוני, בטח שלא להפעלת הכוח של צה"ל".
2 צפייה בגלריה
המפכ"ל קובי שבתאי במסיבת בת המצווה של בת השר המיועד איתמר בן גביר
המפכ"ל קובי שבתאי במסיבת בת המצווה של בת השר המיועד איתמר בן גביר
"אנשים רבים הדירו את עצמם מתפקיד השר לביטחון הפנים". בן גביר עם המפכ"ל קובי שבתאי
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"העברת סמכויות לסמוטריץ' - יפרק את מערכת הביטחון". גנץ בישיבת סיעה, השבוע
(צילום: רפי קוץ)

על התיקון לפקודת המשטרה, שבבסיסו העברת סמכויות מהמפכ"ל לשר לביטחון לאומי, תפקיד אותו צפוי למלא יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, אמר סופר כי "עם החוק הקיים, רבים הדירו את עצמם מתפקיד השר". לדבריו, "אנשים הבינו שבשביל לחולל שינוי אמיתי, אתה צריך להיות רלוונטי, ולכן נדרש השינוי בחוק אותו מקדם בן גביר". לעומתו, ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), אמר באולפן ynet כי "החוק שבן גביר הביא אתמול הוא כתב אישום נגד המשטרה, שנועד לפרק אותה מכל וכל ולהכניס לה פוליטיזציה".
להב הרצנו, שהשתתף היום בדיוני הוועדה בראשות קרעי ואף הוצא על ידו מהדיון כמה פעמים, הביע דעה ברורה על צעדי החקיקה של הקואליציה העתידית: "הם שוזרים בתוך חוקי היסוד שלנו שחיתות מוסדית רעילה ואגרסיבית". הוא הוסיף כי "כשאמרנו במהלך הקמפיין שהדברים יקרו, אז אמרו לנו לחכות ושזה לא יקרה. עכשיו כשהדברים מובאים שחור על גבי לבן, אז אומרים לנו: 'תנו לזה לקרות ואז תגידו'. אנחנו חוזרים ומבהירים - הצעדים האלה מסכנים את ביטחון אזרחי ישראל".