3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי, עופר כסיף
אחמד טיבי, עופר כסיף
אחמד טיבי ועופר כסיף
(צילום: יואב דודקביץ', עמית שאבי)
המשטרה פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, וביקשה ממנה לאשר פתיחת חקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף (הרשימה המשותפת). טיבי תועד בשבוע שעבר מתעמת עם שוטרים ומפריע להם לעצור חשוד במעורבות בהפרות סדר בשכונת בית חנינא שבצפון-מזרח ירושלים - ומנצל את חסינותו כדי לאפשר לחשוד להימלט מהמשטרה. כסיף תועד נצמד עם רכבו לשוטר ולאחר מכן מכה אותו.


בהמשך לאירועים מהימים האחרונים ועל פי הנחיית המפכ"ל, אספו באגף החקירות והמודיעין של המשטרה חומרים בדבר האירועים האחרונים בהם תועדו חברי הכנסת טיבי וכסיף מול שוטרים במחוז ירושלים ומחוז ש"י.
החומרים שנאספו נשלחו ליועצת המשפטית לממשלה בצירוף מכתב מהמשטרה ובו בקשה לאשר את פתיחתה של חקירה בגין תקיפת שוטרים, הכשלת שוטר במילוי תפקידו, איומים, והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
3 צפייה בגלריה
טקס כניסה של עו"ד גלי בהרב מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה
טקס כניסה של עו"ד גלי בהרב מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה
גלי בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ')
הבקשה שעברה ליועצת המשפטית לממשלה נבחנה קודם בחטיבת החקירות במשטרה שמצאה כי יש מקום לפתוח נגדם בחקירה לאור החומרים שנאספו.
בתיעוד מדרום הר חברון נראה ח"כ כסיף מכה איש כוחות הביטחון, לאחר שזה נצמד אליו וחבט על מכסה המנוע של רכבו. המקרה אירע במהלך הפגנת פעילי שמאל במסאפר יטא שבדרום הר חברון נגד החלטת בג"ץ והמדינה לפנות מקבץ מבנים הפלסטינים שנמצאים בשטח אש באזור. כניסתם של הפעילים למקום נמנעה במעבר מיתר, והם המשיכו ברגל לאזור ההפגנה. כסיף הגיע ברכבו, ונדרש לעזוב. "מי אתה בכלל, זוז מפה. אני חבר כנסת", נשמע ח"כ כסיף צועק על השוטרים.
3 צפייה בגלריה
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
ח"כ טיבי תועד מתעמת עם שוטרים ומפריע להם לעצור חשוד במעורבות בהפרות סדר בשכונת בית חנינא שבצפון-מזרח ירושלים - ומנצל את חסינותו כדי לאפשר לחשוד להימלט מהמשטרה. "ניסיתי למנוע עוול, את עוול ההכאה והתקיפה", אמר טיבי בסרטון שצילם מאוחר יותר לצד החשוד.
התקריות עוררו סערה ציבורית ופוליטית. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בתגובה לתקרית של טיבי: "אני רואה זאת בחומרה, טיבי פגע בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי".
ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לתקריות בטוויטר. "אני מגנה בכל תוקף ורואה במלוא החומרה את ההתנהגות החמורה ומעודדת האלימות של אחמד טיבי ועופר כסיף שמתחבאים בפחדנות מאחורי החסינות, מפריעים לשוטרים בעבודתם ותוקפים אותם בלי בושה. חסינות היא כדי לשרת את המדינה, לא כדי לפגוע בה".