מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, ד"ר ירון בר-לביא, עדכן בצהריים (ראשון) כי מצבם של הקצין והלוחם שנפצעו באורח קשה בחילופי האש בכפר ברוקין לפנות בוקר התייצב וכי לא נשקפת סכנה לחייהם. השניים, שנפגעו באיברים חיוניים, הוכנסו לחדר הניתוח מיד לאחר שנחתו עם המסוק בבית החולים, שם טיפלו בפציעות תוך עצירת דימומים.

הקרב מול המחבלים מחמאס - כתבות נוספות


"הטיפול הצליח, מצבם התייצב ואחד מהם נזקק בהמשך לניתוח נוסף", אמר הרופא. "כרגע שניהם מורדמים ומונשמים במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה אבל יציב. אני מניח שבימים הקרובים הם יעברו ניתוחים נוספים כדי להשלים את הטיפול. הכל כבר התייצב ואחרי ניתוחים נוספים אני מניח שניתן יהיה לתקן את הדברים". עוד ציין כי השניים צפויים לעבור תהליך ארוך של שיקום. "פגשתי את המשפחות ועדכנתי אותן", הוסיף בר-לביא. "כצפוי הן במצב קשה מבחינה רגשית, קשה להתמודד עם סיטואציה מפתיעה שכזו, אנו נמצאים איתן כל הזמן ואנשים תומכים מהצבא ומבית החולים נמצאים איתם כל הזמן". זמן קצר לאחר מכן, הגיע אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, לביקור במחלקה ושוחח עם משפחות הפצועים.
בהמשך ציין הרופא כי המדדים הנשימתיים של הלוחמים נמצאים במגמת שיפור. "אחד מהם יעבור מחר ניתוח גדול, והשני במצב יותר טוב וייתכן שמחר נוכל להעיר אותו. בסך הכל שניהם במצב טוב. אנחנו יותר מעודדים".
בינתיים, באוגדת איו"ש מתחקרים את המבצע, שלפי מערכת הביטחון שיבש פיגוע שתוכנן להתבצע "בטווח הזמן מיידי". המבצע התגלגל למעשה כבר כמה שבועות, וכלל עד כה שני מעגלי מעצרים - עם יותר מ-20 מבוקשים שנחקרו. הלילה נתפסו חמישה חשודים שהועברו לחקירת שב"כ, וגם חמישה כלי נשק.
3 צפייה בגלריה
נחיתת המסוק עם הלוחמים הפצועים במנחת רמב״ם
נחיתת המסוק עם הלוחמים הפצועים במנחת רמב״ם
פינוי הפצועים לבית החולים רמב"ם
(באדיבות בית החולים רמב"ם)

לפחות שלושה מההרוגים הלילה משתייכים לתשתיות חמאס שבמוקד הפרשה, והג'יהאד האיסלאמי מסר שהרביעי הוא חבר הארגון. לפי צה"ל, שני האחרים לא קשורים לתשתית אלא הגיעו לאזור ופתחו באש לעבר הכוחות. המודיעין של שב"כ היה מדויק והגיע בפרק זמן מהיר יחסית אמש, ולכן ההתארגנות של הכוחות הייתה מהירה והתפרסה על כמה מרחבים - מקבאטיה ובורקין שבגזרת ג'נין ועד לכפרים בידו וקטאנה שליד רמאללה.
התקרית החמורה ביותר הייתה בבורקין: כוח מיחידת דובדבן הותקל מטווח קרוב על ידי המחבל החמוש שאותו הגיעו לעצור בפאתי ביתו, בין החצר לחלק חיצוני של המבנה. מפקד פלגה והקשר שלו נפצעו באורח קשה מירי, וייתכן שחלק מהכדורים שספגו היו מנשק חבריהם לכוח. יחד עם זאת, התחקיר הראשוני שלל עד כה אפשרות של ירי דו-צדדי מובהק, כלומר של טעות בזיהוי וירי לעבר הקצין והלוחם שנחשבו בטעות כמחבלים. ייתכן שבשל טווחי האש הצפופים בשטח הבנוי נפגעו שני הלוחמים מאש חבריהם.
3 צפייה בגלריה
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין
כוחות הביטחון הבוקר בכפרים באזור ג'נין
בצה"ל ציינו לטובה גילוי אומץ וחתירה למגע שהפגינו הלוחמים בכל המוקדים, את ניהול המבצע על ידי המפקדים ואת שיתוף הפעולה בין הכוחות, בהם יחידת המסתערבים של משמר הגבול (ימ"ס), שהגיעה לבודד את המרחב בבורקין שבו נתקלו לוחמי דובדבן. לוחמי הימ"ס ניהלו שם שני קרבות שהסתיימו בשני מחבלים הרוגים. מסוק של חיל האוויר פינה את שני הלוחמים שנפצעו לבית החולים רמב"ם בחיפה, והתחקיר הראשוני העלה כי פרמדיק וחובש טיפלו בשניים תחת אש ושניות לאחר הפגיעה. במקביל לפינוי המורכב הושלכו גם מטעני חבלה לעבר כוחות הבידוד, שלא נפגעו.
הפעולה המוקדמת יותר הלילה, ליד מחנה הפליטים ג'נין, הייתה מהירה ומסוערבת, ופתחה את אירועי הלילה ללא נפגעים. במערכת הביטחון הגדירו את תשתית חמאס שבמוקד הפרשה כענפה, אך טרם מיהרו לבשר על סיכולה. חקירת החשודים רק החלה, ולא מן הנמנע שיהיה גל מעצרים נוסף בגדה.
3 צפייה בגלריה
הרוגים מהתקרית באזור ג'נין אוסאמה סבח, יוסף סבח, אחמד זהראן,  זכריא בדואן ומחמוד חמידאן
הרוגים מהתקרית באזור ג'נין אוסאמה סבח, יוסף סבח, אחמד זהראן,  זכריא בדואן ומחמוד חמידאן
הרוגים מהתקרית באזור ג'נין
המחבל שנהרג בתקרית בברוקין הוא אוסאמה סבח (22) שמשתייך לג'יהאד האיסלאמי. בבורקין נהרג גם יוסף סבח בן ה-16. סבח, תושב הכפר, הוא תלמיד תיכון שנפצע בחילופי האש ונלקח מהמקום על ידי כוחות צה"ל. בהמשך, מת מפצעיו.
מקור ביטחוני פלסטיני אישר ל-ynet כי אחד המחבלים שנהרגו בכפר בית ענאן הוא פעיל חמאס אחמד זהראן מהכפר בידו. שני מחבלי חמאס נוספים שנהרגו בבית ענאן הם האסיר המשוחרר מחמוד חמידאן וזכריא בדואן.
בנוסף הצליחו כוחות הביטחון גם לעצור כמה מחברי החוליה במקומות שונים בגדה, בעיקר באזור ג'נין. שניים מהם נעצרו במהלך פשיטה של כוח מיוחד על תחנת דלק שבה שהו במהלך הלילה.