1 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים באור יהודה
זירת תאונת הדרכים באור יהודה
"המנוחה נפרדה מעולמנו במפתיע, בשיא חייה ופעילותה". זירת התאונה באור יהודה, לפני שנתיים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) את דינו של קריבושי שדרס למוות לפני כשנתיים אישה בת 77 בזמן שחצתה במעבר חצייה באור יהודה כשרכב על קטנוע תחת השפעת סמים. קריבושי בן ה-25 מגבעתיים, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת ובנהיגה בשכרות, יישלח לארבע שנים וחודשיים בכלא. כמו כן, הוא ישלם למשפחת הקורבן פיצויים בסך 50 אלף שקלים, ורישיוני יישלל לשמונה שנים.
השופט בני שגיא כתב בגזר הדין כי "הנאשם הביט אל מסך הטלפון הנייד שהחזיק בידו האחת, אחז בכידון האופנוע ביד אחת בלבד, והתעלם מהוראת תמרור התלוי ומוגבה מעל מעבר החציה. לאור התנהלותו, היה ברור כי תאונת דרכים קשה צפויה להתרחש, כפי שאכן אירע". הוא הוסיף כי "מהירות נהיגתו של הנאשם והסמים בדמו מעצימים את חומרת מעשיו".
לדברי השופט, "המנוחה עשתה את כל שניתן לצפות מהולך רגל, ומותה היה נמנע אם הנאשם היה נותן את דעתו למתרחש בדרך. לא מן הנמנע כי תוצאת האירוע הייתה יכולה להיות שונה אם הנאשם היה מצליח לבלום במעט ולהאט את מהירות נסיעתו טרם הפגיעה – דבר שלא אירע".
השופט התייחס גם למנוחה עצמה, ואמר כי היא "נפרדה מעולמנו במפתיע, בשיא חייה ופעילותה, וזאת אך ורק עקב קלות דעת שהפגין הנאשם". הוא הוסיף כי "ברור כבר כעת, כי שום תוצאה משפטית ושום עונש לא יקהו, ולו במעט, את עוצמת הטרגדיה, האובדן והכאב שחשים בני משפחתה ומכריה".
לפי הסדר הטיעון, שהוגש ואושר בבית המשפט ב-30 באוגוסט, קריבושי הודה בעבירות שיוחסו לו מלכתחילה. עוד סוכם כי התביעה תטען לעונש של חמש שנות מאסר, וההגנה תטען לעונש של שלוש שנות מאסר וחצי. השופט שגיא קבע את העונש בתוך הטווח הזה. בהחלטתו, ציין השופט כי הוא לקח בחשבון את העובדה שהנאשם שאין לו עבר פלילי קודם והוא לקח אחריות והודה במעשיו, ואת גילו ונסיבות חייו.
התאונה אירעה ב-20 באוקטובר 2020, כשקריבושי רכב על קטנוע באור יהודה. לפי כתב האישום, הוא נהג תחת השפעת סמים מסוג קוקאין וקנביס. הוא הגיע לצומת הרחובות קזז וההגנה ועצר באור אדום. נטען כי בזמן שהוא ממתין בצומת המרומזר, הוא הוציא את הנייד שלו והביט כשהוא מרכין ראשו כלפי מטה.
כשהתחלף האור, הוא נכנס לצומת כשהוא אוחז ביד אחת בנייד ומסתכל כלפי מטה. הוא פגע בהולכת הרגל שעמדה לסיים לחצות את מעבר החצייה. היא נפצעה אנושות וצוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה ופינה אותה לבית החולים שיבא כשהיא מורדמת ומונשמת. באותו יום היא נפטרה בבית החולים.
עורכי הדין ליאן זמיר חצרוני, אריה שרעבי ודביר נגר, שמייצגים את קריבושי, מסרו בתגובה לגזר הדין: "אנו מכבדים את גזר דינו של בית המשפט המחוזי, ואת כבוד השופט בני שגיא אשר נתן את המשקל הראוי לטענות הסנגורים בדבר נסיבותיו האישיות של הנאשם, שהביע צער וחרטה בהזדמנות הראשונה ולאורך כל ההליך המשפטי. לטעמנו גזר הדין מאוזן וראוי. אנו והנאשם משתתפים בצערה הרב של משפחת המנוחה".