הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שרון גולן (40), תושב העיר, בגין עבירות הסתה לטרור, התחזות כאחר במטרה להונות, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים. גולן, כך לפי כתב האישום, קרא בטיקטוק "לירות לביבי נתניהו בראש".
מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד סתיו גרוסמן ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עולה כי ב-15 בנובמבר, על רקע המלחמה, פרסם גולן בחשבון הטיקטוק, כשהוא מתחזה לאדם אחר, סרטון עם תמונה של ראש הממשלה כשעל גביה נכתב: "אני זועק לכל האזרחים שחיים כאן במדינה הזאת לקחת נשק ולירות לביבי נתניהו בראש! דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש! לרצוח את הבוגד!"
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
הסרטון הכיל כיתובים נוספים: "לכל יפי הנפש, אל תטרחו להתלונן במשטרה, חקרו אותי בעבר כמה פעמים במשטרה על איומים והכחשתי. אמרתי שהתחזו לי, וכך אעשה שוב אם אדרש לחקירה! כל הטילים על העיר שלי באשדוד, הבן אדם צריך למות".
בנוסף, בסוף חודש נובמבר 2023, לאחר שחברת טיקטוק חסמה את גולן, הוא השתמש בחשבון נוסף שלו, שבו שלח הודעה לשני בכירים בחברה וביקש שיסייעו לו לבטל את חסימת החשבון. כשהשיבו לו שאינם יכולים לסייע לו, התקשר אליהם עשרות רבות של פעמים, גם לאחר שלא נענה או כשהתבקש לחדול מכך. שניים מבין האנשים שאותם הטריד ענו לו באופן חד-פעמי לשיחות, ואז איים עליהם גולן כי יגיע לביתם או לילדיהם. בנוסף, גולן גרם פעמיים לניתוק קו הסלולר של אחד מהם, לאחר שהתקשר לחברת התקשורת שמספקת לו שירותי סלולר, התחזה לו וטען כי מכשירו נגנב.
במשטרה איתרו את גולן לאחר צווי המצאת מסמכים לחברות תקשורת ישראליות, שמהם עלה כי כתובת ה-IP שהתקבלה מחברת טיקטוק משויכת לחשבון אינטרנט על שמו, וכי השירות סופק בכתובתו בבאר שבע. בחקירה הכחיש את המיוחס לו, טען שכלל אין לו אינטרנט וסירב לתת את הסיסמאות לפתיחת הטלפונים הסלולריים שלו. בנוסף הרבה לדבר על קונספירציות, בפרט בנוגע ל"אילומינאטי" ו"המוסד", וטען שהמשטרה רודפת אותו כי ה"אילומינאטי השתלטו עליהם", והם "תופרים לו תיק".
מהחקירה עולה כי לחובתו ארבע הרשעות קודמות, בין היתר בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף, התחזות לאדם אחר, איומים והונאה בכרטיסי אשראי - שבגינן ריצה שלושה עונשי מאסר. נציין כי בחקירותיו הנוכחיות עלו אינדיקציות שהצביעו על כך שהוא זקוק לבדיקת כשירות לשהות במעצר על ידי פסיכיאטר. בבדיקה שבוצעה נקבע כי הוא שרוי לכאורה במצב פסיכוטי עם מחשבות שווא, אך ללא מסוכנות מיידית.
במקביל, עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את גולן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "הנאשם פרסם ברשת האינטרנט קריאה ישירה לרצח ראש הממשלה", נכתב. "מטבע הדברים, באיומים מסוג זה, המופנים לסמל שלטוני בכיר במיוחד, יש כדי לפגוע גם בציבור כולו וביסודות המשטר הדמוקרטי". בפרקליטות ציינו את החומרה הנשקפת ממעשיו כשקרא באופן מפורש לאלימות, ועל רקע אווירה ציבורית מתוחה השוררת במדינת ישראל, וכן על המסוכנות הנשקפת ממנו נוכח איומיו כלפי אנשים אחרים והעובדה כי חלק ממעשיו בוצעו תוך התחזות לאחר.