מפקד הימ"מ, ניצב-משנה ח', שב ביממה האחרונה אל המציאות, שעות ספורות אחרי ההודעה שקיבל לפיה נבחר להדליק משואה בערב יום העצמאות. אמש (חמישי), אחרי הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, הצטרף ח' לאלפים מאנשי כוחות הביטחון שהגיעו לעיר כדי לסרוק אחר המחבל שרצח שני צעירים בפיגוע ופצע עוד 14.
מסע הירי של המחבל שחוסל הבוקר החל ברחוב דיזנגוף, סמוך לבר אילקה, בסביבות השעה 21:00 בערב. עדי ראייה סיפרו כי לאחר מכן המחבל קפץ מעל חומה והמשיך לכיוון רחוב הירשנברג. השכנים ראו אדם חמוש באקדח יורה לעבר גבר שטייל עם כלבו, וסיפרו כי לא פגע בו אלא ברכב סמוך. הוא המשיך ככל הנראה דרומה. ניצב-משנה ח' היה זה שניהל את הסריקות ברחוב הירשנברג אחר המחבל, שרצח שני צעירים בני 27 ו-28.
5 צפייה בגלריה
מפקד הימ"מ
מפקד הימ"מ
ניצב-משנה ח', מפקד הימ"מ
(צילום: דוברות מג"ב )
שעות לפני כן נודע לח' כי הוא זה שנבחר להדליק את המשואה בערב יום העצמאות בשם המשטרה ומג"ב. הבחירה בח' הגיעה אחרי ששר התרבות חילי טרופר קיבל את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות.
מאחר שפניו של ח' אסורות בפרסום, הוא ישיא את המשואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל כשהוא מוסווה, ככל הנראה באמצעות פאה, כובע ומשקפיים. אתמול סיפרו ותיקי האירוע הממלכתי כי זוהי הפעם הראשונה שמדליק משואה יהיה "מחופש" בזמן האירוע.
5 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
כוחות הביטחון בסריקות אחר המחבל
(צילום: טל שחר)
5 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
(צילום: טל שחר)
5 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
בנימוקי הוועדה לבחירת מדליקי המשואות תואר ח.א "קצין נועז ועתיר הישגים", ובוועדה ציינו כי במהלך שירותו הוביל ח' "פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה ושלום אזרחיה". עוד נכתב כי "משימותיה המורכבות של היחידה מותנות באיכות אנשיה, שפועלים במסירות, מתוך תחושת שליחות, ומביאים לידי ביטוי את כישרונותיהם, את כישוריהם ואת עוז רוחם".
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בירך אתמול על הבחירה בח'. "זו הוקרת תודה ענקית לכל 32 אלף שוטרי ולוחמי משטרת ישראל. הימ"מ, שהוכרזה לאחרונה כיחידה הלאומית של מדינת ישראל ללוחמה בטרור, מוכיחה במאות מבצעים וסיכולי טרור בשנה, שיש לאזרחי ישראל על מי לסמוך", אמר שבתאי.
בסריקות שהתנהלו מאז אמש ועד חיסול המחבל הבוקר במרכז תל אביב, השתתפו למעט אנשי הימ"מ גם כוחות מיוחדים של צה"ל ובהם לוחמים משלדג, סיירת מטכ"ל ויחידת הלוחמה בטרור (לוט"ר) של צה"ל.