המיגון בתחנת האוטובוס הציל חיים: יממה לאחר הפיגוע בקריית ארבע, שבו נרצח רונן חנניה, מחבל ממזרח ירושלים דרס היום (ראשון) בצהריים חמישה לוחמים בשתי זירות שונות בירידות לים המלח. הלוחמים נדרסו בטרמפיאדה ובתחנת אוטובוס ממוגנת בכביש 1, מצבם מוגדר בינוני וקל. שוטר ולוחם ירו במחבל וחיסלו אותו. שלב אחר שלב בפיגוע שאירע באזור שנחשב לשקט יחסית.
המחבל ברכאת עודה (49), מהעיירה עיזריה שליד ירושלים, הגיע בסמוך לשעה 14:10 לצומת מחנה נבי מוסא, עם רכב הנושא לוחית זיהוי פלסטינית. כשזיהה קבוצת חיילים שעמדה על מדרכה ליד הצומת הוא החל להאיץ ופגע בכמה מהם.


4 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה בצומת אלמוג
פיגוע דריסה בצומת אלמוג
רגע חיסול המחבל בצומת אלמוג
4 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה בצומת אלמוג
פיגוע דריסה בצומת אלמוג
פיגוע דריסה בשתי זירות שונות
( צילום: דוברות איחוד הצלה)
לוחמים פתחו לעברו באש, אבל המחבל הצליח להימלט ולאחר שביצע פרסה המשיך בנסיעה מהירה לכיוון מזרח והגיע לצומת אלמוג, לא הרחק מיריחו. שם הוא פגע בעוצמה בפינת תחנת האוטובוס הממוגנת ופגע בחיילת שעמדה בתחנה.
רס"מ קובי בכר, שוטר קהילתי בתחנת מעלה אדומים, היה זה שנטרל את המחבל ביחד עם אזרח. "נסעתי על כביש 1 למעלה אדומים והבחנתי ברכב של המחבל נכנס בעוצמה בתחנת האוטובוס בצומת אלמוג. הבנתי שיש פיגוע דריסה וביצעתי פרסה לכיוון תחנת האוטובוס. שם ראיתי אזרח עם אקדח שלוף. עצרתי את הניידת, שלפתי את האקדח וירינו לעבר המחבל מספר כדורים. זה תפקידי להגן על האזרחים, בייחוד בימים האלה".
המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח את השוטר בכר על תושייתו ומהירות התגובה שלו: "אין ספק קובי שמנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול עם חתירה למגע, זיהוי האירוע וסגירת המעגל עם נטרול המחבל. יישר כוח על הפעולה המהירה שלך בשטח, זו התגובה שאנחנו מצפים מכל שוטר".
4 צפייה בגלריה
ברכאת עודה
ברכאת עודה
המחבל, ברכאת עודה
מפקד תחנת מעלה אדומים סנ"צ יפתח אורי סיפר למפכ"ל: "סיימנו בדיוק אימון ויצאתי לדרך. תוך כדי נסיעה אני רואה חיילים יושבים על הכביש. הבנתי מיד שמשהו קרה כאן. הסתובבתי ואז כששמעתי ברשת הקשר שיש אירוע של נטרול מחבל בקרבת מקום הבנתי מיד שזה אירוע מתגלגל וזה אותו המחבל שקובי נטרל".
לאחר הפיגוע, שאירע יום לאחר הפיגוע בקריית ארבע, הוחלט בצה"ל כי החטיבה המרחבית יהודה תתוגבר במאות לוחמי צה"ל ומג"ב. התגבור הוא בהיקף של פלוגה של כוחות צה"ל, זרוע מבצעית מהחטיבה לביטחון פנים מג"ב, 10 צוותים של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים לצד פלוגות מג"ב איו"ש וכוחות נוספים של המשטרה.
בתוך כך, בהתאם להערכת המצב ובהמלצת מערכת הביטחון, אישר הדרג המדיני הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ביום הבחירות. גם המעברים לרצועת עזה ייסגרו ביום שלישי. גם בימי בחירות קודמים הוטל סגר.