רונן חנניה הוא הגבר שנרצח אמש (שבת) בפיגוע הירי בקריית ארבע. בנו שנפצע שחזר בשיחה עם ynet: "אני ואבא היינו במכולת וכשיצאנו ונכנסו לרכב הגיע פתאום מחבל מולנו ופתח באש. הוא ירה מקדימה אבל באלכסון, כך שאבא נפגע ממש ואני ניצלתי בנס. אחרי הירי הגיעו עוד כוחות ביטחון ואז המחבל ירה גם עליהם. המחבל ירה באבא והוא ספג את רוב הפגיעות ואני רק נפצעתי קל. באמת ניצלתי ממוות בנס".
3 צפייה בגלריה
דניאל חנניה בנו של רונן חנניה שנרצח בפיגוע בקריית ארבע
דניאל חנניה בנו של רונן חנניה שנרצח בפיגוע בקריית ארבע
דניאל חנניה ואביו רונן, שנרצח אתמול בפיגוע
(צילום: מועצת קריית ארבע)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מחבל פיגוע ירי קריית ארבע
תיעוד מחבל פיגוע ירי קריית ארבע
המחבל בזירת הפיגוע, אתמול
הלווייתו של חנניה תתקיים היום בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים. ממועצת קריית ארבע בחברון נמסר כי הם אבלים "על הירצחו של הקדוש רונן חנניה הי"ד, שנרצח אמש בידי בני עוולה בעיר האבות קריית ארבע חברון. המועצה ממשיכה ללוות את בני המשפחה ותסייע להם ככל האפשר בשעה קשה זו".
חנניה הגיע אתמול עם בנו למכולת פלסטינית בשטח שבין קריית ארבע לחברון, שם המחבל מוחמד ג'עברי פתח באש לעברם עם רובה מסוג M-16. חובש מד"א עופר אוחנה ואיש ביטחון הגיעו מיד לאחר מכן למקום, והמחבל ירה גם לעברם. החובש נפצע באורח קשה, ואיש הביטחון נפצע באורח קל. לאחר מכן הגיעו לזירה הרבש"ץ של קריית ארבע, שדרס את המחבל, שחוסל לאחר מכן על ידי אותו חייל בחופשה. אדם נוסף, פלסטיני שאינו חשוד, נפצע באורח קל גם הוא ופונה על ידי הסהר האדום. מצבו של חנניה הוגדר בתחילה אנוש, אך בהמשך נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

חובש מד"א שנכח בזירה אמש, ישראל ליאור, סיפר לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי הגיע למקום יחד עם החובש עופר אוחנה, שנפצע כאמור באורח קשה. "הגענו לזירה והענקנו טיפול רפואי לאב שנפצע אנוש, ואז נפתחה עלינו אש, צרורות של ירי. עופר צעק שנפגע, וכדי להגיע אליו הורדתי את הווסט של החובש. כך הרגשתי פחות בולט בשטח, וזה אפשר לי להגיע אליו.
"טיפלתי בו כשאנחנו עדיין תחת אש, ואחרי כמה דקות שהרגישו כמו נצח הגיעו כוחות הרפואה. עופר היה בהכרה באותו זמן", סיפר. ליאור, שעובד כחובש במשך כשש שנים, העיד כי טרם חווה אירוע דומה. "זה היה אירוע לא פשוט, שמעלה מחשבות בנוגע לאירוע הבא שאוזעק לסייע בו. כאנשי רפואה אנחנו מרגישים שהשטח בתקופה האחרונה בוער הרבה יותר, שאנחנו בחצי מלחמה".

טוהר, בתו של חובש מד"א עופר אוחנה שנפצע בפיגוע, אמרה מבית החולים כי במשפחה "מחכים לעדכון מהרופא לגבי המצב שלו. רוצים להגיד תודה רבה לכל עם ישראל על כל התפילות והחיזוקים. מבקשים להמשיך להתפלל עליו לרפואת עופר בן טובה".
בתוך כך, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ערך הבוקר תחקיר ראשוני בזירה שבה התרחש הפיגוע אמש. במסגרת התחקיר, והערכת המצב שקיים עם המפקדים בשטח, הוצגו הצעדים להמשך התאמת והגברת הפעילות הביטחונית, פריסת הכוחות באזור יהודה ושומרון וחסימת הצירים במרחב העיר חברון.
הרמטכ"ל שוחח גם עם הרבש"ץ שהוקפץ לזירה ונטרל את המחבל. הרמטכ"ל הביע את הערכתו בפני הרבש"ץ על פועלו באירוע.
3 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכבי
שוחח עם הרבש"ץ שנטרל את המחבל. הרמטכ"ל כוכבי בחברון, הבוקר
בעקבות הפיגוע, במהלך הלילה לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב מיפו את ביתו של ג'עברי בחברון לקראת הריסה, ועצרו את אחיו, ואיל ג'עברי. האח נידון בעבר לשני מאסרי עולם, שוחרר מהכלא בעסקת שליט לפני 11 שנים, והורחק לעזה. לאחר הפיגוע אמר האח לתקשורת הפלסטינית: "אם אחי שהיד, זה בתגובה לפשעי הכיבוש בגדה המערבית, בעזה ובירושלים". לאחר הפיגוע נורו זיקוקים בחברון, חולקו ממתקים לנהגים ונשמעו קריאות תמיכה בחמאס: "אנחנו אנשיך, מוחמד דף".