בית משפט השלום בחיפה האריך אחר הצהריים (שישי) בשישה ימים את מעצרה של תושבת חיפה, בת 33 החשודה בגרימת מותו של קשיש בן 97 תושב העיר, שהיה מאושפז בבית החולים רמב"ם. על פי החשד, בזמן ששהתה עימו בבית החולים, היא ניתקה אותו מאחד המכשירים הרפואיים - מה שהוביל למותו. צו איסור פרסום הוטל על שמה של החשודה ושמו של הקשיש עד לדיון הבא בעניין.
השופטת פנינה ארגמן אמרה כי "קיים חשד שהחשודה היא זו שהוציאה את ההתקן מהאדם המבוגר - מה שגרם למותו. יש חשד שהחשודה היייתה עם כוונה לבצע מה שעשתה, למרות שאין לה הכשרה והייתה צריכה לפנות לאחיות שיטפלו בקשיש. לאחר שהוצג בפני מסמך חסוי של היחידה החוקרת החלטתי להאריך את מעצר החשודה בשישה ימים".
2 צפייה בגלריה
לוחמי ימ"מ במיון רמב"ם לאחר הפעילות המבצעית
לוחמי ימ"מ במיון רמב"ם לאחר הפעילות המבצעית
שוטרים בכניסה לבית החולים רמב"ם. ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)
נציג המשטרה ציין בדיון הארכת המעצר כי החשודה התגוררה בבית הקשיש. הוא הוסיף כי הקשיש, שטופל בבית החולים רמב"ם בחיפה, "הועבר לטיפול מחדר ההלם למחלקה פנימית א', ואז על פי החשד החשודה עיקמה מכשיר והוציאה לקשיש מכשיר שסייע בהנשמתו. החשודה טוענת שלא עשתה לו כלום ושזה נעשה על ידי הרופאים. יש לנו עדויות ישירות שקושרות את החשודה למעשים שמיוחסים לה". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה ב-15 ימים.
סאהר פאר, עורך דינה של החשודה, ניסה להבין את השתלשלות האירועים בבית החולים. נציג המשטרה הסביר כי "יש לנו חשדות לגביה. יש עדויות מספקות שהמכשיר הוצא על ידה בזדון". בתגובה השיב פאר כי "החשודה הייתה בחדר, האחיות היו לידה. היא תמיד סייעה לו". פאר טען בנוסף כי החשודה לא ניתקה שום דבר, ותהה למה עצרו אותה בבית הקשיש ארבע שעות אחרי המקרה, ולא באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לתושבת חיפה בחשד למעורבות בגרימת מותו של בן 97
הארכת מעצר לתושבת חיפה בחשד למעורבות בגרימת מותו של בן 97
עו"ד פאר: "החשודה מכחישה כל קשר לאירוע"
(צילום: שמיר אלבז)
פאר פנה לנציג המשטרה: "אמרו לחשודה שייתכן שאחת האחיות קשורה לאירוע, זה נכון? הטחת בפניה את זה?". הנציג השיב כי "היא טוענת שהצוות הרפואי אשם במותו. לא זוכר שזה נאמר בכלל". פאר הוסיף לאחר מכן כי "החשודה הזמינה אמבולנס שהוביל את הקשיש לטיפול בבית החולים. הטיחו בה שזו היא או אחות וזה נחקר במשטרה. לומר שזה לא זכור זה לא מכובד. יש נתיחה של הגופה במכון לרפואה משפטית, שישחררו אותה למעצר בית אצל אחיה. היא מכחישה כל קשר לאירוע. רב הנסתר על הגלוי".
המשטרה פתחה אתמול בחקירה בחשד לאירוע פלילי בעקבות דיווח של הצוות הרפואי על מותו של הקשיש בבית החולים שהעלה את חשדם, ושוטרי תחנת חיפה עצרו את האישה שהייתה בקשר עם הקורבן.
הקשיש שהה במשך שלושה ימים ביחידת טיפול מוגבר במחלקה פנימית א' בבית החולים. מדובר בחדר גדול ששופץ וצוייד במיטב הציוד הרפואי רק לאחרונה, עם אחות שיושבת בו כל הזמן, בניוגד לחדר בפנימית רגילה שאין בו נוכחות קבועה של אחות. אותה אחות שנוכחת בחדר אחראית על שש מיטות, ויש לה מרחב ראייה ישיר לעבר מיטות האשפוז, שמופרדות על ידי מחיצות.
האירוע התרחש בשעת צהריים בזמן ביקור משפחות, שלא רשאיות לשהות ליד מיטת החולה כל הזמן, כמו בפנימית רגילה. במהלך הביקור ראתה אחות באיתות של מכונת ההנשמה של הקשיש שיש בעיה. היא מיהרה אל המיטה שלידה ניצבה גם החשודה ובדקה את החולה, וראתה שיש בעיה במנגנון ההנשמה. היא הזעיקה מיד רופא וביחד החלו בהחייאת הקשיש, ובמקביל עזבה החשודה את המקום. בתום ההחייאה, שלא צלחה, הצוות הזעיק את ביטחון בית החולים, ומחלקת הביטחון הזעיקה את המשטרה.