יממה לאחר נאומו, שבו הקביל בין הפורעים בחווארה לחוסמי הכבישים בתל אביב, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להבהיר את דבריו שהובילו לסערה. בהודעה מטעמו נמסר כי "ההשוואה היחידה שראש הממשלה נתניהו עשה בין חווארה לתל אביב זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לכך באומר: "נתניהו, במקום לטשטש ולשקר - תתנצל בפני המפגינים, חזור בך מההשוואה הפושעת שנותנת רוח גבית לטרור".
נתניהו הכחיש את ההשוואה בין פעילי הימין הקיצוני ששרפו עשרות בתים בכפר הפלסטיני בתגובה לפיגוע לבין המפגינים נגד המהפכה המשפטית, אף שאמר דברים ברורים אתמול, בנאומו בעקבות "יום השיבוש הלאומי" - ורגע לפני ההפגנה מול המספרה שבה הייתה רעייתו שרה.
2 צפייה בגלריה
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
2 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
מכוניות שהוצתו על-ידי מתפרעים יהודים בחווארה
(צילום: EPA)
"הקו האדום החד והברור הוא איסור מוחלט על אנרכיה", אמר אמש נתניהו. "בחווארה, מול רצח נורא של שני אחים, אמרתי שלא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. לא נסבול מצב כזה, אנחנו לא יכולים לקבל אלימות, הכאת שוטרים, חסימות כבישים, איומים על אנשי ציבור ועל בני משפחותיהם, דבר שקורה ממש ברגעים אלה בתל אביב".
בהמשך לאותה השוואה, שהבוקר הכחיש, ציטט נתניהו מנאום של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק: "זכות ההפגנה היא ערך יסוד בדמוקרטיה, אבל חופש ההפגנה איננו חופש לעצור את המדינה. מי שאמר את זה הוא נשיא העליון לשעבר ברק. חופש ההפגנה אינו חופש לדרדר את המדינה לאנרכיה". עם זאת, דבריו של ברק נאמרו לפני 18 שנה בדיון בהארכת מעצר עד תום ההליכים של שני פעילי ימין שהואשמו בעבירות המרדה והתפרעות, לאחר שארגנו חסימות כבישים כמה חודשים לפני ההתנתקות מרצועת עזה.
נתניהו אמר עוד באותו נאום: "אני יודע שיש ביניכם אזרחים רבים אוהבי המדינה שתומכים בלהט ברפורמה המשפטית ואני ויודע שיש אזרחים רבים אחרים, גם הם אוהבי המדינה, שמתנגדים לרפורמה באותו להט אבל בדמוקרטיה יש כללים ברורים איך לנהל את הוויכוח. יש קווים אדומים שאסור לחצות, ואין זה משנה כמה עמוק הוויכוח, כמה הוא סוער וכמה הוא מטלטל את הנפש. הקו האדום החד והברור הוא איסור מוחלט על אלימות ואנרכיה".