רס"ב דוד וולודין, שוטר סיור בתחנת אריאל, היה זה שסיכל את הפיגוע שתכנן פלסטיני בן 22 מאזור רמאללה באזור השומרון באמצעות גרזן. וולודין איתר את המחבל בתוך רכב, בעודו חמוש בגרזן וכשבכליו מכתב התאבדות שמצביע על כוונה לבצע פיגוע. מחקירת המשטרה עלה כי הוא הסתובב במשך כשעה וחיפש ישראלים שעומדים לבדם כדי לפגוע בהם עם הגרזן שהיה ברשותו.
3 צפייה בגלריה
רס"ב דוד וולודין, סיכל את הפיגוע
רס"ב דוד וולודין, סיכל את הפיגוע
רס"ב וולודין. "הוא היה בהלם. הוצאתי אותו מהרכב והוא לא אמר מילה"
(צילום: שאול גולן )
בשיחה עם ynet, שחזר וולודין את סיכול הפיגוע הלילה, באזור צומת תפוח: "היינו במשימת אבטחה באזור חווארה ואז עלינו לתפוח. החלטנו אני והשותף שלי להציב חסם פתע. העמדתי את ניידת המשטרה על הציר ולא הדלקתי את הסירנה בכוונה. לפתע ראיתי רכב מגיע והנהג מעט זגזג. החלטתי לעצור אותו. הוא התקרב אליי, ואז שלפתי את הפנס ואמרתי לו לעצור. הוא היה קצת בהלם".
וולודין סיפר כי הבחין בחלון פתוח ברכב, וממנו הבחין במוט הגרזן בין הכיסאות. "מיד זינקתי דרך החלון, תפסתי את הגרזן והוצאתי אותו החוצה. אמרתי לכולם שיש כאן חשד לפח"ע (פעילות חבלנית עוינת – אב"ק). הגעתי לצד של הנהג והוצאתי אותו מהרכב. הוא לא אמר מילה", הוא שחזר. "עשיתי עליו חיפוש ומצאתי את הפתק, שלחתי אותו לשוטר אחר שלנו שקרא את מה שכתוב והוא אמר לי שזה מחבל שבא לעשות פיגוע ולהתאבד. כך הבנתי שאנחנו באירוע אמת".
3 צפייה בגלריה
הגרזן שנמצא במכוניתו של החשוד
הגרזן שנמצא במכוניתו של החשוד
הגרזן והמוט שמבצבץ ליד כיסא הנהג, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
סנ"צ ארז אמויאל, מפקד תחנת אריאל במשטרה
סנ"צ ארז אמויאל, מפקד תחנת אריאל במשטרה
סנ"צ ארז אמויאל. "נמנע פה פיגוע קשה"
(צילום: שאול גולן )
וולודין בודד את הזירה והחל בחיפוש קפדני ברכבו של המחבל. "ברור שברגעים כאלה יש פחד. מי שאומר שאין פחד לא יודע מה הוא אומר. אבל צריך להשתלט על זה", אמר השוטר, שכבר חווה בעבר ניסיון פיגוע דריסה בכניסה לקלקיליה. "ברוך השם, גם את זה שרדתי", הוא הוסיף.
סגן-ניצב ארז אמויאל, מפקד תחנת משטרת אריאל, אמר כי המחוז מתוח עד הקצה בימים המתוחים הללו. "נמנע פה פיגוע קשה. ראינו מה קרה באלעד כאשר מחבלים רצים עם גרזנים. המחבל הזה הסתובב פה ורצה לפגע. למעשה מאז הפיגוע באריאל ועוד סביב רצף הפיגועים הקודמים אנחנו במתיחות שיא. המטרה שלנו היא לייצר תחושת ביטחון עבור האזרחים על הצירים בכניסות ליישובים ובתחנות".