3 צפייה בגלריה
הגרזן שנמצא במכוניתו של החשוד
הגרזן שנמצא במכוניתו של החשוד
הגרזן ורכב החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה הלילה (בין ראשון לשני) בצומת תפוח שבשומרון פלסטיני בן 22, תושב העיירה אל-בירה הסמוכה לרמאללה, שהיה חמוש בגרזן ובכליו נמצא מכתב התאבדות המצביע על כוונתו לבצע פיגוע. מחקירה ראשונית עלה כי הוא הסתובב במשך כשעה וחיפש ישראלים שעומדים לבדם במטרה לפגוע בהם עם הגרזן שהיה ברשותו.
החשוד נעצר בתוך רכב שעורר את חשדם של שוטרים שהיו בפעילות יזומה למניעת חיכוך והפרות סדר בצומת תפוח. הגרזן ומכתב ההתאבדות נתפסו בתוך הרכב. מפקד המרחב במשטרה, ניצב-משנה חיים סרגרוף, אמר כי "ערנותם של השוטרים והחתירה למגע מנעו ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

3 צפייה בגלריה
תהלוכה בג'נין לאות אבל על מותו של דאוד זביידי
תהלוכה בג'נין לאות אבל על מותו של דאוד זביידי
עשרות חמושים ב"הלוויה" של דאוד זביידי
(צילום: AFP )
3 צפייה בגלריה
קברו של נעם רז
קברו של נעם רז
"נתת את כולך לעם ישראל". קברו של לוחם הימ"מ נעם רז
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בתוך כך, וכחלק ממבצע "שובר גלים" למיגור גל הטרור, צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו גם הלילה למעצר חשודים ברחבי יהודה ושומרון - בין היתר ביתוניא, אכתבתא ובעיר טול כרם. לפי צה"ל, הכוחות פעלו גם בכפר אל-יאמון שסמוך לג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה, למעצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. "במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב ובוצע ירי לעבר הכוחות", נמסר.
בכפר אל-בירה, שבו נעצר הפלסטיני שהיה חמוש בגרזן, נעצרו במהלך הלילה חמישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. "סך הכול נעצרו הלילה תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור", נמסר מצה"ל. "החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו".
בשבועות האחרונים הגבירו כוחות הביטחון את פעילותם למעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, כשהמטרה היא למגר את גל הטרור שבו נרצחו כבר 19 בני אדם בישראל. ביום שישי האחרון, במהלך מעצר מבוקש שהתבצר בבית באזור ג'נין, נורה למוות לוחם הימ"מ נעם רז - ואתמול הוא הובא למנוחות בהר הרצל. "תודה שבחרת בי להיות אשתך", ספדה לו אלמנתו, אפרת. "נתת את כולך לעם ישראל".
בחילופי האש הללו נפצע אנושות גם המחבל דאוד זביידי, אחיו של זכריא זביידי שכלוא בישראל, ומותו נקבע בהמשך בבית החולים רמב"ם בחיפה. אמש נערכה לו הלוויה סמלית בג'נין, שבה השתתפו עשרות חמושים עם כלי נשק. גופתו טרם הוחזרה למשפחתו, ובמערכת הביטחון בודקים אם ניתן להשאיר את הגופה בידי ישראל.