בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשבעה ימים נוספים את מעצרו של הרב יוסף מרדכי פרויזר, גבר בשנות ה-30 לחייו, החשוד באונס ובעילה במרמה של נשים לאחר שהשתמש בזהות בדויה, פרטים שקריים והבטחות שווא באפליקציית ההיכרויות "טינדר" בכדי לקיים איתן יחסי מין. עד עתה הוגשו למשטרה 18 תלונות של נשים. תלונות נוספות צפויות להגיע בימים הקרובים, וכמה נשים אף צפויות להגיע למסור עדויות.
2 צפייה בגלריה
יוסף מרדכי פרויזר התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
יוסף מרדכי פרויזר התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
פרויזר בבית המשפט, היום
(צילום: עמית שאבי)
נציג המשטרה אמר בפתח הדיון כי "מאז הארכת המעצר הראשונה חלה התפתחות משמעותית והחשד הסביר התבסס בעוצמה גבוהה לאור ריבוי הקורבנות. מאז פרסום הפרשה התקבלו ביחידה החוקרת מספר רב של קורבנות בכל הארץ, שמציינות שהמשיב פעל באותו דפוס פעולה. ישנה מסוכנות שנובעות מהעבירות ומהיקפן".
רענן עמוסי, סנגורו של החשוד, טען כי "המשיב שיתף פעולה, נתן סיסמה לפלאפון שלו וסיפר על כך שהוא חי בשני עולמות מקבילים. הוא פעל באפליקציות הכרויות, שבהן שם את תמונתו ללא הלבוש החרדי ויצר קשר עם אותן נשים, ומשם מתחיל קשר. במהלך הקשר המשיב וכל מתלוננות ספציפית התחילו קשר מסוים - עם חלקן יחסים אינטימיים בפעם הראשונה, ועם חלקן בשלב יותר מאוחר. אנחנו נמצאים יותר ברף המוסרי מאשר הרף הפלילי. המשיב הודה בפני אשתו על מעשיו".
2 צפייה בגלריה
אחת הנפגעות של יוסף מרדכי פריזר
אחת הנפגעות של יוסף מרדכי פריזר
ע', אחת מהמתלוננות
(צילום: שלו שלום)
השופט מרדכי בורשטין מסר כי "מאז הדיון הקודם התחזק החשד הסביר כנגד המשיב בנוגע לעבירות של העברת מידע כוזב במחשב, קבלת דבר במרמה ובעילה במרמה, וזאת כעולה מפעולות שבוצעו לאחר הדיון הקודם. החקירה מתקדמת ומתלוננות רבות מסרו עדות וצפוי כי מתלוננות רבות נוספות ימסרו עדות.
"אומנם, קיימת שאלה משפטית בכל הקשור לאופי המרמה ולמהות העושה, אך מהעולה מהמסמכים, למשל, לכל הפחות קיים חשד סביר לקבלת דבר במרמה, שכן לטענת המתלוננות הן לא היו נפגשות עם המשיב ללא מצג השווא שהציג. מכל מקום, שאלה זו תיבחן על ידי היחידה החוקרת, אך אין בכך כדי להשליך על ההחלטה היום. לנוכח אופי העבירות, החשש משיבוש הפעולות ומורכבות פעולות החקירה יוארך מעצרו של המשיב".

א', צעירה ירושלמית שניהלה קשר עם פרויזר במשך שבעה חודשים, שחזרה: "הוא יצר מצג שווא של אדם נורמטיבי, שאין סיבה לפקפק בו. היה אומר שאנחנו נתחתן ומדגיש שחשובה לו נאמנות". סימני השאלה צצו לאחר מריבה: "הוא היה צופה בסטורי שלי באינסטגרם אבל לא עקב אחריי, אלא רק אחרי שני משתמשים. שאלתי מי אלה, והוא שלח לי צילום מסך שהראה שהוא עוקב אחרי שתי נשים, והוא המציא גרסה מוזרה לאיך הוא מכיר אותן. יצרתי איתן קשר. אחת אמרה לי שנפרדה ממנו בדיוק לפני ארבעה ימים, והשנייה סיפרה שהוא עדיין בן זוג שלה".
ע' (33), תושבת ירושלים גם היא, ניהלה קשר עם פרויזר במשך חמישה חודשים. גם איתה הוא דיבר על העתיד, ואפילו פגש את משפחתה. "הקשר התגלגל למקום מאוד רציני", סיפרה. "גילינו שיש לנו רקע משותף, וכל הזמן צחקנו שלא מצאנו אף אדם ששנינו מכירים. אחרי שלושה חודשים התחילו הספקות. הוא אף פעם לא ישן אצלי בשבת, ותמיד היה לו תירוץ. פעם קבענו לפגוש את חברים שלו בשישי בערב ושעתיים לפני הוא אמר שהוא חולה. דיברתי איתו, אמרתי לו שאין הלימה בין ההבטחות למעשים. בסוף החלטתי להיפרד ממנו. אחותי דרשה ממנו הסברים, והוא אמר שזה בתנאי שלא אצור איתו קשר לעולם. הוא סיפר שהשם משפחה שלו בדוי, ושהוא היה גר עם חברה שלו. נשמטה לי הקרקע מתחת לרגליים".
פרויזר, נשוי ואב לשניים, פעל ברשת תחת השם ג'ק סגל והציג את עצמו כרווק חילוני שמחפש אהבה. הוא סיפר לנשים כי הוא עובד כמדריך בעמותה לכלבי נחייה, והותיר מאחוריו יותר משבע נשים ממוטטות נפשית לאחר שנפגש וניהל עמן מערכות יחסים רומנטיות. זאת, תוך מצג שווא אודות זהותו, הסטטוס המשפחתי האמיתי שלו והבטחות שווא למערכות יחסים לטווח הארוך. הפרשה נחשפה בין השאר הודות לעימות שהחליטו הנפגעות ממנו לערוך יחד. אחת הנשים שהייתה איתו בקשר הזמינה אותו לביתה, שם המתינו לו עוד כמה מתלוננות - שעימתו אותו עם מעשיו. החקירה בעניין נמשכת.