הניו יורק טיימס, שנחשב לעיתון המשפיע בעולם, פרסם בצהריים (יום שני) הודעה שבה הודה כי טעה באופן הסיקור של הפיצוץ בבית החולים בעזה לפני כשבוע. "היינו צריכים להקפיד יותר על ההצגה הראשונית, ולהיות ברורים יותר לגבי המידע המאומת", מסר העיתון האמריקני - שבעיצומו של האירוע אימץ את טענות חמאס והבליט אותן בכותרת הראשית שלו.
1 צפייה בגלריה
ההתנצלות של הניו יורק טיימס
ההתנצלות של הניו יורק טיימס
ההבהרה של הניו יורק טיימס
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
בעיתון הבהירו כי פרסמו את החדשות על הפיצוץ בבית החולים בעקבות טענות של "גורמים בממשל חמאס" על מאות הרוגים בתקיפה ישראלית. העיתון הבהיר כי לאחר מכן ישראל הכחישה את ההאשמות והטילה אחריות על הג'יהאד האיסלאמי, טענה שבהמשך קיבלה אישור גם מגורמי מודיעין אמריקנים ואחרים.
העיתון ציין כי על אף שהביא את הגרסה הישראלית לסיפור, "הגרסאות המוקדמות יותר של הסיקור" - כולל הבולטות שקיבלה הטענה של חמאס בכותרת, בפושים וברשתות החברתיות - "הסתמכו יותר מדי על טענות חמאס, מבלי להבהיר שלא ניתן לאמת אותן באופן מיידי". העיתון הודה כי הדיווח שלו "הותיר את הקוראים עם רושם שגוי לגבי אמינות הידוע ועד כמה הטענה אמינה".

העיתון ציין כי בהמשך עדכן על המתרחש, על הטענות השנויות במחלוקת ועל הספק במספר ההרוגים שפרסם חמאס, וטען שתוך שעתיים הכותרות והכתבה עצמה שיקפו היטב את המתרחש.
"בהתחשב באופי הרגיש של החדשות, עורכי הניו יורק טיימס היו צריכים להקפיד יותר על ההצגה הראשונית, ולהיות ברורים יותר לגבי המידע המאומת", נכתב בסיום ההבהרה. "נמשיך לבחון את הנהלים סביב אירועי חדשות גדולים - כולל שימוש בכותרות הגדולות בדיווח הדיגיטלי - כדי לקבוע אילו אמצעי הגנה נוספים צריכים להיות מופעלים".
ישראל הטילה את האחריות לפיצוץ בבית החולים על הג'יהאד האיסלאמי, ששיגר רקטה שהתפוצצה במקום. הן בישראל והן המודיעין האמריקני הצביעו על הוכחות, בעוד שחמאס לא הציג הוכחות לטענותיו - גם בדבר מספר ההרוגים - שלפי ארגון הטרור עומד על 471.