הירי של מתנקש בבנו של ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני באשקלון הוא אחד מניסיונות החיסול הנועזים ביותר בעולם התחתון בשנים האחרונות. שלושה חשודים מהכנופייה הקווקזית באשקלון נעצרו בצהריים (ראשון) בחשד לירי בתום מצוד משטרתי. בעקבות המעצרים מתחזק החשד שמדובר בסכסוך אישי בין העבריינים לבנו של דומרני, ולא במטרה להעביר מסר לאב. במחוז הדרומי חוששים מפעולת תגמול של אנשיו של דומרני, שינסו לגבות מחיר כבד ממי שניסה לחסל את בנו של ראש ארגון הפשיעה.
הבן ניסים "נינה" דומרני נפצע באורח קשה מירי במגרש מכירות כלי רכב ששכר ברחוב העבודה הבוקר. בתיעוד מצלמת אבטחה מהמקום נראה מתנקש יחיד לבוש שחורים מגיע למגרש, נכנס לטנדר שבו יושב דומרני, יורה בו - ונמלט מהמקום תוך שהוא מועד וקם כמה פעמים (צפו בתיעוד בראש הכתבה). ניסים דומרני פונה לבית החולים ברזילי, ואושפז שם במצב קשה. דקות אחרי הירי הוצת רכב באשקלון, ונבדק חשד שהוא שימש את המתנקש. בתום המצוד מסרה המשטרה כי החשודים, תושבי אשקלון בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו והובאו לחקירה בחשד לניסיון רצח.

7 צפייה בגלריה
ניסים דומרני
ניסים דומרני
הבן ניסים "נינה" דומרני. לא הצליח להיכנס לנעלי אביו
7 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
האב שלום דומרני. תקופות של נתק מהבן
(צילום: חיים הורנשטיין)
7 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
בני שלמה. הפך משותף לאויב
(צילום: מוטי קמחי)
ניסיון החיסול הזה הוא עליית מדרגה נוספת במלחמות העבריינים בדרום הארץ, שהסלימו בתקופה האחרונה. רק לפני כחודש חוסל בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". מהחקירה עלה כי על פי החשד, הרקע לחיסול היה סכסוך פנימי בתוך הארגון, והמשטרה עצרה שני חברים בארגון הפשע של שלום דומרני בחשד למעורבות בחיסול. כעת נבדק בין היתר אם יש קשר בין החיסול לפני חודש, לבין ניסיון החיסול היום. לפי שעה מעריכים כאמור במשטרה שהירי לא נועד להעביר מסר לדומרני האב, אלא היה חלק מסכסוך של הבן עם עבריין אחר.
הרקע לסכסוכים בארגון הפשע של שלום דומרני הוא ההשתלטות של עבריינים על תחומי שליטה של ארגון הפשע שלו, בשש השנים שבהן הוא ישב בכלא ואיבד מאחיזתו בשטח. דומרני השתחרר מהכלא באוקטובר, ומאז הוא מנסה לשקם את "אימפריית הפשע" שלו.

7 צפייה בגלריה
תיעוד הירי באשקלון
תיעוד הירי באשקלון
מתוך תיעוד הירי באשקלון
7 צפייה בגלריה
זירת הירי באשקלון
זירת הירי באשקלון
מגרש המכוניות שבו התרחש ניסיון ההתנקשות
(צילום: ריקי כרמי)
בין העבריינים שנגסו בטריטוריה של דומרני נמצאים בני שלמה מהדרום והאחים לביא מהשפלה, שבעבר שיתפו איתו פעולה והיו כפופים לו. מאז שהוא נכנס לכלא המצב השתנה והארגון התפצל. השותפים הפכו לאויבים, ובעקבות זאת פיצוצי המטענים והירי לאור יום הפכו לדבר שבשגרה.
"נינה" דומרני, אב לשלושה, השתחרר מהכלא שנתיים לפני אביו, בסוף 2019, אחרי שריצה עונש של שנתיים בגין עבירות של סחיטה באיומים. חבר שלו סיפר הבוקר כי הוא "ניסה להתחיל חיים חדשים" לאחר המאסר, אך במשטרה סבורים כי ניסה להיכנס לנעלי אביו, ללא הצלחה.
7 צפייה בגלריה
הרכב השרוף
הרכב השרוף
הרכב השרוף שלפי החשד שימש את המתנקש. "נינה ניפנף בכל מקום בשם של אביו. שלום לא אהב את זה"
(צילום: כאן דרום)
לאחר שהשתחרר מהכלא, ובזמן שאביו היה במאסר, הוא לא הצליח לבסס את מעמדו ולמלא את מקומו של האב. הוא אמור היה לרשת את העסקים המשפחתיים, אבל התגלה כחם מזג והרבה להסתבך. מעמדו החלש איפשר לעבריינים אחרים להתחזק על חשבונו של שלום דומרני.
בכיר במשטרה לשעבר הבהיר בשיחה עם ynet כי דומרני הבן הוא תפוח שנפל רחוק מהעץ. "נינה חי על השם של אבא שלו, הוא אפילו עשה קעקוע על הגב עם השם דומרני", סיפר, "חוץ מהשם לא היה לו כלום. לכל מקום שהוא הגיע הוא ניפנף בשם הזה".
לדבריו דומרני האב לא היה שבע רצון מבנו, ובין השניים נוצרה מערכת יחסים מתוחה. "שלום לא אהב את זה כי נינה היה סוחט אנשים תחת ההגדרה של 'אני הבן של'. היו תקופות שזה יצר מתיחות ביניהם ואולי אפילו נתק. הגירושים של שלום מאימו של נינה העכירו את האווירה עוד יותר. בשורה התחתונה, ללא השם דומרני, אף אחד לא היה שומע עליו. אני סבור שגם הפגיעה בו היא רק בגלל שהוא הבן של ולא בהכרח בגלל הפעילות העבריינית שלו".
7 צפייה בגלריה
אבי ביטון
אבי ביטון
איש הכספים של דומרני, אבי ביטון, שחוסל לפני חודש. איש מפתח בשיקום הארגון
(צילום: בראל אפרים)
גורמים שנמצאים כיום במשטרה הסבירו כי "ראשי ארגוני פשיעה הם פושעים עם הרבה שכל מתוחכם, שיודעים לסחוף אחריהם חיילים וגם יודעים להתנהל כלכלית. למרות משאלת ליבו של דומרני כי בנו יירש אותו - התברר גם לו כי לבנו אין את הכישורים הנדרשים".
משה, שהגיע לזירת ההתנקשות באשקלון, סיפר היום לאולפן ynet: "שמעתי יריות בקרבת מקום. בהתחלה חשבנו שזה ירי מפורים וכל הנפצים. התברר שזה ירי חי. רצתי לשם וראיתי פצוע ירי עם פצעי ירי בגפיים, בגב ובפנים. באותו רגע התחילה התקהלות של אנשים והגיעו כוחות הביטחון".
משה העריך כי שמע שבע יריות. הוא העיד כי המצב באשקלון "מפחיד". עד ראייה אחר אמר: "זו הפכה להיות עיר פשע".