בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) עד יום רביעי את מעצרו של דוד נתנזי (30), החשוד בהמתה בקלות דעת וסיוע להתאבדות של ארוסתו אבישג פחימה ז"ל (22), לפני כשבועיים בביתו בשכונת הקטמונים בירושלים. זוהי הפעם הרביעית שבה הוארך מעצרו של בן הזוג החשוד. במהלך הדיון התפרץ גיסה של פחימה בצעקות על נתנזי וקרא לעברו: "אתה הרוצח. תודה כבר ותן לה למות בשקט". הוא הוצא מהאולם.
נציג המשטרה בדיון, מפקח רן מור, אמר: "אנו מייחסים לחשוד עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, טיפול רשלני בתרופות, אספקה וסחר בסמים. החשד ביחס לכלל העבירות התחזק. התקבלה אינדיקציה ממשית למעורבות של החשוד בעבירת ההמתה. חוות הדעת הפתולוגית לבינתיים קבעה שהבצקת בגופה של המנוחה נוצרה מצריכת כדורים. ובגופו של החשוד נמצאו שרידי כדורים משככי כאבים ופסיכיאטריים. המנוחה לא קיבלה מעולם מרשם של כדורים כאלה ואצל החשוד נמצאו כדורים כאלה".
סנגורו של נתנזי, עו"ד יהודה שושן, שאל אותו: "האם נכון שאותה קופסת ריטלין הייתה כתובה על שמה שנרכשה מבית מרקחת?". מפקח רן מור: "הרופאה שרשומה כמי שנתנה את המרשם מעולם לא נתנה מרשמים לכדורי ריטלין. הפנייה הראשונה של המנוחה לקבלת כדורי ריטלין נוצרה רק לאחר היכרותה עם המשיב. הרופאה שאליה המנוחה פנתה לא הבינה מדוע היא צריכה את הכדורים האלו ולא הבינה את בקשתה".
1 צפייה בגלריה
החשוד גדוד נתנזי ואבישג פחימה ז"ל. "אינדיקציה ממשית למעורבות בעבירת ההמתה"
החשוד גדוד נתנזי ואבישג פחימה ז"ל. "אינדיקציה ממשית למעורבות בעבירת ההמתה"
החשוד גדוד נתנזי ואבישג פחימה ז"ל. "אינדיקציה ממשית למעורבות בעבירת ההמתה"
בדיון נחשף שבידי המשטרה שתי עדויות על אלימות של נתנזי כלפי בת זוג קודמת לפני כשנה וחצי בביתר עלית. "הוא חשוד שתקף אותה ורדף אחרי הקורבן עם פטיש ברחוב", הוסיף נציג המשטרה. "תושבים הזעיקו את המשטרה ואת מד"א. הוא הצליח לחבוט בה עם הפטיש. היא פונתה לטיפול רפואי מחשש לחייה הוא נעצר ולא הכחיש. לאחר כמה ימים, כשיצרנו איתה קשר, היא סירבה לתת עדות במשטרה. ועכשיו כשיצרנו קשר איתה בחקירה היא מסרה עדות".
הסנגור עו"ד שושן טען בדיון: "המשטרה מושכת זמן ומחכה לחוות דעת סופית של המכון לרפואה משפטית כדי לנסות לבסס ראיות ואת החשד. התיק תקוע ראייתית ובגלל זה המשטרה הולכת לכיוון עדויות שיטה. זה לא תיק מעצר. הסיכוי היחיד של המשטרה הוא שימצאו שרידי כדורים בגופה. אם המשטרה בתיק כזה הולכת לפוליגרף זה אומר דרשני. בניגוד לטענת האחות של המנוחה, לא נמצאו כדורים בגופה".
למרות זאת החליט השופט שהחשד נגד נתנזי התחזק, וציין שהוא לא משתף פעולה בחקירה אלא שומר על זכות השתיקה. מחשש לשיבוש החקירה ועוצמת החשד התקבלה בקשת המשטרה באופן חלקי והמעצר הוארך עד יום רביעי.