3 צפייה בגלריה
מליאת הנכסת
מליאת הנכסת
רה"מ בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
הטלטלה בלשכת ראש הממשלה נמשכת: אחרי ששלושה מיועציו של ראש הממשלה נפתלי בנט עזבו את תפקידם, גם דוברו בשנים האחרונות הודיע בצהריים (שני) על התפטרותו.
3 צפייה בגלריה
יותם בן יצחק
יותם בן יצחק
הדובר החדש יותם בן יצחק
בנט מסר בעקבות התפטרותו של הדובר, מתן סידי, כי "בארבע וחצי השנים האחרונות מתן היה איתי בכל הרגעים, המוצלחים יותר ופחות, מנהל ביד רמה את המערכה התקשורתית ביסודיות, במקצועיות ובכישרון רב. חרף גילו הצעיר, הוא גילה הבנה, בקיאות וידע בנושאים הרבים בהם עסקתי, לצד יכולות יוצאות דופן בניהול אירועים לאומיים ומשברים תקשורתיים מורכבים". במקומו של סידי, שעסק בנושאים מדיניים, ימונה דוברו הפוליטי של רה"מ, יותם בן יצחק.
לפני כשבועיים ביקש ראש הסגל של בנט, טל גן צבי, לסיים את תפקידו. גן צבי נחשב לאחד מהיועצים המקורבים ביותר לבנט, וליווה אותו בעשור האחרון מאז כניסתו לפוליטיקה. בין היתר, הוא שימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה, כראש המטה שלו במשרד החינוך וכיועץ מטעמו במערכות הבחירות ובמשאים ומתנים הקואליציוניים שלאחריהן. בשנה האחרונה נחשב למי שאמון על "תחזוקת הקואליציה" מימין.
3 צפייה בגלריה
שמרית מאירטל, גן צבי ומתן סידי
שמרית מאירטל, גן צבי ומתן סידי
ארבע עזיבות תוך שלושה שבועות: ראש הסגל גן צבי, הדובר סידי והיועצת המדינית מאיר
(צילום: טל שני, יוסי לזרוף)
עזיבתם של סידי וגן צבי מתרחשת בתוך שלושה שבועות אחרי עזיבת היועצת המדינית שמרית מאיר. בלשכתו של בנט התנהלה "מלחמת מחנות", כשבראש מחנה אחד עמדה מאיר - שייצגה את הצוות החדש של בנט - ובראש מחנה אחר עמד גן צבי - שייצג את הצוות הישן. מאיר וגן צבי לא הסתדרו ביניהם, ובלשכה שררו יחסים עכורים בין שני המחנות. זמן לא רב אחרי התפטרותו של גן צבי, גם ראש לשכתו נעמי ששון, שהייתה אמונה על לוחות הזמנים של רה"מ, התפטרה.
בנט ניסה לשים סוף ליריבות בלשכתו, אך ללא הצלחה ממשית. גורמים בסביבתו אמרו בעבר: "כל הזמן היו הדלפות בלתי פוסקות. כמה פעמים עלה הרעיון של בדיקת פוליגרף לאנשים הקרובים לבנט אבל זה ירד. זה היה טרלול מוחלט". לדברי אותם גורמים, מחנה גן צבי הפיל את הכישלון על מאיר בכל כישלון פוליטי, כמו התפטרויות אלי אבידר ועידית סילמן - אף שלא היה לה קשר לניהול הפוליטי של הלשכה.