מעט יותר משנה אחרי שהחלים מקורונה ויצא ממחלקת טיפול נמרץ בבית חולים, אז היה מחובר במשך שבועיים לאקמו, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) נדבק בנגיף בפעם השנייה. הוא עדכן כי הוא "מרגיש בסדר".
1 צפייה בגלריה
דוד ביטן בבית המשפט העליון
דוד ביטן בבית המשפט העליון
ח"כ ביטן: "מודה לכולם על איחולי ההחלמה"
(צילום: יואב דודקביץ')
"מבדיקה שביצעתי בחזרתי ארצה ממשלחת פרלמנטרית של הכנסת לגרמניה לציון יום השואה הבינלאומי נמצאתי חיובי לקורונה", צייץ ביטן בטוויטר. "אני מרגיש בסדר ומודה לכולם על איחולי ההחלמה הרבים".
ביטן נדבק בקורונה בפעם הראשונה בתחילת דצמבר 2020, ואושפז בבית החולים תל השומר למשך כחודשיים. לאחר הגעתו לבית החולים הוגדר מצבו קשה אך יציב, ובמשך שבועיים הוא אף חובר למכונת אקמו (לב-ריאה). "הייתי בין חיים למוות, אבל יצאתי מזה", אמר לאחר מכן.
בתי החולים מתמודדים בימים אלו עם מספר שיא של חולי קורונה מאושפזים, ונכון לשלשום מספרם עמד על 5,613. רבים מהם הם - כמו ביטן - מחלימים מקורונה, שמצריכים משאבים מיוחדים.
"יש תופעה שאני לא זוכר מהגלים הקודמים", אמר פרופ' בדר טריף, מנהל בית החולים קפלן, "אנשים שהגדרנו אותם כמחלימים מקורונה מתחילים מחלה נשימתית ומתאשפזים, חלקם במצב מורכב. זה פחות בלט בגלים הקודמים, משום שאז שחררנו חלק מהחולים יותר מאוחר מאשר כיום. רוב המאושפזים במחלקות הפנימיות הרגילות שלנו הם לא חולי קורונה, אך יש מספר לא מבוטל של מקרים שבהם לא מחלת חורף רגילה אלא מחלת ריאות שמיוחדת לחולים שהתמודדו עם קורונה עד לפני שבוע".