סאגת דובר שב"ס שפוטר מתפקידו ביומו הראשון של מ"מ נציב שב"ס גונדר קובי יעקבי הסתיימה בפשרה: הדובר יפרוש מיידית והוא יקבל שכר, כולל חופשות פרישה וכל התנאים שמגיעים לו עד סוף 2024.
הבוקר (רביעי) לפני הדיון בבית המשפט בין דובר השב"ס יוני חפץ לשב"ס ולגונדר יעקבי נגד פיטוריו, שב"ס פרסם הודעה כי "גנ"מ יוני חפץ סיים בהסכמה את שירותו בשב"ס".
חפץ גויס כדובר השב"ס בדרגת גנ"מ בחוזה אישי לתקופת ניסיון של שנתיים, ועוד שלוש שנים. הוא הגיע מהשוק הפרטי מחברת התקשורת והאסטרטגיה של אלי קמיר. בחודש מרץ 2023 - ארבעה חודשים לפני סיום תקופת הניסיון - הוארך החוזה שלו על ידי הנציבה לשעבר קטי פרי לעוד שלוש שנים. הוא החליף את הדובר גנ"מ איציק גורלוב, שהוא איש שירות בתי הסוהר ששובץ לתפקיד אחר בארגון.
בקיץ האחרון, בתום שנתיים לעבודתו כדובר שב"ס, הנציבה פרי האריכה לו את חוזה ההעסקה בעוד שלוש שנים אף על פי שידעה כי היא מסיימת את תפקידה בינואר 2024. גורמים בשב"ס ובלשכת השר נערכו לקרב משפטי מול הדובר היוצא, יוני חפץ, שרצה לחייב את השב"ס לכבד את החוזה שחתמה איתו הנציבה היוצאת. "הנציבה היוצאת קטי פרי עשתה מעשה לא ראוי, בכך שחתמה בניגוד לכל הכללים עם הדובר שלה יוני חפץ לעוד שלוש שנים, כשהיא ידעה שהיא בדרכה החוצה".
מ"מ נציב השב"ס גונדר קובי יעקבי פיטר את חפץ כבר ביום עבודתו הראשון בתפקיד ומינה את רפ"ק זיוון פרידן, שעבר ממערך הדוברות של המשטרה למערך הדוברות של השב"ס. כרגע שמו של דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, נמצא חזק כמי שמועמד להתמנות לתפקיד אף על פי שהצדדים טרם אישרו זאת.
את חפץ, כמי שנמצא בחוזה אישי, לא ניתן לשבץ בתפקיד מבצעי או מנהלתי בשב"ס. למעשה, חפץ לא היה מוכן לספוג את ההדחה וטען כי ידרוש לכבד את החוזה איתו. ביום ראשון האחרון הוא פנה לבית המשפט המחוזי בלוד, שנעתר לבקשתו להוציא צו מניעה נגד הפיטורים שלו מהתפקיד.
לקראת הדיון, שהיה אמור להיערך היום בבית המשפט המחוזי בין השב"ס ומ"מ הנציב גונדר יעקבי לדובר המודח חפץ, הצדדים הגיעו לפשרה שבה הוא מסיים את תפקידו מיידית ובמקביל יזכה לכל תנאי השכר והפרישה שלו עד סוף השנה. הצדדים בחרו להגיע לפשרה "היינו מוכנים לענות בבית המשפט ולהוכיח שחפץ היה דובר אישי של הנציבה לשעבר פרי ולא בטוח שהדרך שבה מונה הייתה לפי כל הכללים".
העצוב והמטריד בכל הפרשה הוא שעל חשבון הקופה הציבורית בכירים בארגונים כמו שב"ס והמשטרה מקדמים אנשים על בסיס קשרים ותוקעים את הארגון עם התחייבות חוזית הרבה אחרי פרישתם.