2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
החשוד ברצח בבית המשפט, לפני חודש
(צילום: יריב כץ)
חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית מצביעה על כך שהצעירה בת ה-27 שנמצאה ללא רוח חיים באמבטיה בדירה ברמת גן טבעה למוות - וייתכן שהוטבעה בכוח. כך התברר היום (חמישי) בדיון בהארכת המעצר השמינית של בן זוגה, החשוד ברצח. בית משפט השלום בתל אביב החליט להאריך את מעצרו בחמישה ימים, עד יום שני.
לפני חודשיים נמצאה הצעירה ללא רוח חיים בדירה שבה התגוררה עם בן זוגה (32) בשבועות שלפני מותה. לפי חוות הדעת הפתולוגית שהוצגה היום, סיבת המוות היא קרוב לוודאי טביעה.

נציג המשטרה סיפר בדיון כי בחקירתו האחרונה של החשוד הוטחו בו חלקים מחוות הדעת. "הוטחה בפניו סיבת מותה של המנוחה, של חדירת מים לגופה, שעל פי החשד נגרמה מטביעה או הטבעה. כמו כן הוטחה בו פגיעה נוספת במנוחה על ידי הפעלת לחץ על צווארה", אמר הטוען המשטרתי.
כאשר עורכי דינו של החשוד ביקשו לדעת אם התרופות שנטלה הצעירה הובילו באיזושהי צורה למותה, נציג המשטרה טען כי "ישנה התייחסות מפורטת לגבי התרופות שנטלה המנוחה באופן קבוע, אבל זה לא שלל את החשד".
עורכי הדין של החשוד הסכימו להמשיך את המעצר ואמרו לשופט אור ממון: "לאחר שהבנו את מהות העניינים אנחנו מסכימים להארכת המעצר ונבקש מבית המשפט שיורה ליחידה החוקרת לעשות כל מאמץ לסיים את הפעולות שהתבקשו היום. כולנו תקווה שביום שני תהיה החלטה סופית בעניין".
2 צפייה בגלריה
הזירה ברמת גן
הזירה ברמת גן
הבניין שבו נמצאה הגופה
(צילום: זק"א תל אביב)
בתחילת החודש הורה השופט לשחרר את החשוד למעצר בית מכיוון שלמרות אזהרתו הוא לא קיבל את תוצאות בדיקת הרעלים בגופה. אך המשטרה ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי והאיש נותר במעצר. שלשום הוארך מעצר החשוד לאחר שהתקבלו תוצאות ביניים של בדיקת הרעלים. "התקבלו תוצאות הבדיקה הטוקסיקולוגית, וממסמך זה עולה כי החשד התחזק לפחות לעת הזאת", אמר השופט.
הצעירה, שעל גופתה לא נמצאו סימני אלימות, נמצאה באמבטיה ועלה חשד שמתה כתוצאה משימוש בסמים. הפרמדיקים שהגיעו לדירה תיארו כי ראו על רצפת חדר האמבטיה את בגדיה רטובים, אך הרצפה הייתה יבשה. לחוקרי המשטרה לא היה ברור כיצד בגדיה נרטבו, בן הזוג לא הצליח לספק על כך הסבר מניח את הדעת ובגרסאות שלו נמצאו כמה סתירות. הוא סיפר בחקירתו כי בת זוגו נכנסה להתקלח, ולאחר זמן מה הוא החל לשמוע רעש של מים ושם לב כי היא מתעכבת באמבטיה זמן רב, עד שנכנס בעצמו למקלחת ומצא אותה לדבריו ללא רוח חיים.
החשוד, גרוש ואב לילדה בת ארבע, לא מוכר למשטרה ואין לו עבר פלילי. פרקליטו של החשוד טען כי מרשו הוא שהזמין אותה להתגורר אצלו לאחר שאיבדה את קורת הגג שלה.