ירי בוצע אמש (יום שבת) לעבר ההתנחלות חוות יאיר שבשומרון, שלאחריו איתרו כוחות צה"ל שישה תרמילים במהלך סריקות באזור. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי כמה שעות לאחר מכן, עצרו כוחות הביטחון את החשוד בביצוע הירי - ואיתרו את הנשק ששימש אותו בבית מגוריו, בכפר קרוואת בני חסן שבאזור שכם.
תושבי חוות יאיר טענו כי הירי בוצע בחסות מבנים בלתי חוקיים של הפלסטינים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שדורש להרוס את המבנים, אמר כי "ההפקרות שבחוסר האכיפה והבנייה הלא חוקית הפרועה בשטחי C מולידה קיני טרור שמסכנים את התושבים. אני דורש מהממשלה להורות להרוס מיידית את הבנייה הבלתי חוקית הערבית באזור ולעצור את הטרור המתגבר. אנחנו יהודים מאמינים, ההתיישבות השומרון חזקה. אני דורש ממשרד הביטחון, המנהל האזרחי וכלל רשויות האכיפה להרוס את המבנים באופן מיידי".
4 צפייה בגלריה
לכידת חשוד שביצע ירי לעבר חוות יאיר
לכידת חשוד שביצע ירי לעבר חוות יאיר
שעות לאחר ביצוע הירי - החשוד נלכד. תיעוד המעצר
4 צפייה בגלריה
הנשק של היורה לעבר חוות יאיר
הנשק של היורה לעבר חוות יאיר
הנשק שאותר בביתו של החשוד באזור שכם
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
לכידת חשוד שביצע ירי לעבר חוות יאיר
לכידת חשוד שביצע ירי לעבר חוות יאיר
החשוד נמלט לאחר הירי
המתיחות באזור גוברת בימים האחרונים על רקע המבצע של כוחות הביטחון בשכם ביום רביעי האחרון, שבו נהרגו 11 פלסטינים - בהם חברי ארגון "גוב האריות". לפני כיומיים בוצע ירי מרכב חולף לעבר עמדה צבאית בצומת ג'ית שבשומרון. דובר צה"ל מסר אז כי בעמדה זוהו פגיעות ותרמילים נמצאו באזור, אך לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.
התקרית אירעה בסביבות השעה 23:00, וכחצי שעה לאחר מכן פלסטינים יידו בקבוקי תבערה לעבר פילבוקס של צה"ל באזור הכפר חלחול שליד חברון. לוחמי צה"ל ביצעו בתגובה ירי באוויר, אך החשודים נמלטו מהמקום. גם בתקרית זו לא היו נפגעים.
בלילה שבין חמישי לשישי, התקיימו הפגנות ברצועת עזה, וכך גם ביהודה ושומרון ובמחנות הפליטים בלבנון. במחאות השתתפו אלפים, על רקע קריאות לצאת ולהפגין מצד אנשי ארגון "גוב האריות" - שחלק מ-11 ההרוגים בשכם היו משורותיו. בשכם, המוקד של פשיטת צה"ל ביום רביעי שהסתיימה עם מספר ההרוגים הפלסטינים הגבוה ביותר זה יותר מ-20 שנה, קראו הצעירים "תנו לענף הזית ליפול, יחי הנשק". ברמאללה, המרכז השלטוני של הרשות הפלסטינית, הריעו לגוב האריות כתמיכה בהתנגדות.
4 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בשכם וביהודה ושומרון
פעילות כוחות צה"ל בשכם וביהודה ושומרון
לוחם צה"ל בפעילות מבצעית בשכם
(צילום: דובר צה"ל)

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר כי העם הפלסטיני וההתנגדות לא יאפשרו "לבטל", כדבריו, את האינתיפאדה המתגברת בגדה. בהצהרתו הצדיע הנייה להמונים שיצאו למחות בתגובה ל"טבח בשכם", כלשונו. הוא אמר כי ההתנגדות "היא גזירת גורל".
על רקע כל אלה, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח אתמול עם שר הביטחון יואב גלנט. לפי משרד ההגנה, "אוסטין עודד את הפחתת המתיחות בגדה המערבית בעקבות הפשיטה הצבאית השבוע, שהביאה לנפגעים אזרחים. השר אוסטין הדגיש את מחויבותו האיתנה לביטחון ישראל ולזכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני הטרור. שני המנהיגים דנו גם בנושאי ביטחון אזוריים".