הפגנות ליליות המוניות ביהודה ושומרון, ברצועת עזה וגם במחנות הפליטים בלבנון, בעקבות מבצע צה"ל בשכם שבו נהרגו 11 פלסטינים, בהם מחבלים מחוליית הטרור "גוב האריות". המחאות הגדולות, בהשתתפות אלפים, נערכו בעקבות קריאת אנשי "גוב האריות" להפגנות תמיכה והזדהות.
בשכם, מוקד פשיטת צה"ל ביום רביעי שהסתיימה עם מספר ההרוגים הפלסטינים הגבוה ביותר זה יותר מ-20 שנה, קראו הצעירים "תנו לענף הזית ליפול, יחי הנשק". ברמאללה, המרכז השלטוני של הרשות הפלסטינית, הריעו לגוב האריות כתמיכה בהתנגדות.
3 צפייה בגלריה
הפגנות ברמאללה
הפגנות ברמאללה
הפגנה ברמאללה
3 צפייה בגלריה
שריפת צמגים סמוך לגבול עם עזה
שריפת צמגים סמוך לגבול עם עזה
מחאה בגבול עזה, לאחר המבצע בשכם
(צילום: AFP )
3 צפייה בגלריה
שריפת צמגים סמוך לגבול עם עזה
שריפת צמגים סמוך לגבול עם עזה
(צילום: AFP )
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר כי העם הפלסטיני וההתנגדות לא יאפשרו "לבטל", כדבריו, את האינתיפאדה המתגברת בגדה. בהצהרתו הצדיע הנייה להמונים שיצאו למחות בתגובה ל"טבח בשכם", כלשונו. הוא אמר כי ההתנגדות "היא גזירת גורל".
אתמול קראו בגוב האריות "למעורבות מאורגנת בהתנגדות באופן מיידי, יהיו הכלים אשר יהיו". דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי הארגון עוקב מקרוב, וסבלנותו אוזלת. רוב ההרוגים במבצע בשכם היו מחבלים וחמושים, אבל הפלסטינים טענו כי לפחות שלושה היו לא-מעורבים - מבוגרים בני 72, 66 ו-61.


המבצע מעורר חשש מפעולת נקמה בדומה למבצעים דומים שגבו מחיר דמים כבד מהפלסטינים – ומערכת הביטחון נמצאת כעת בכוננות, כשברקע ממילא חשש מהסלמה ערב הרמדאן. אחרי שגורם צבאי בכיר הזהיר כי "צריך רק גפרור" כדי לגרום לפיצוץ, ארה"ב פרסמה הודעה שבה הביעה חשש מכמות ההרוגים בשכם: דובר מחלקת המדינה נד פרייס מסר כי וושינגטון "מודאגת מאוד" מהיקף האלימות בישראל ובשטחים, וכי המבצע בשכם עלול לפגוע במאמצים להביא לרגיעה. בעקבות המבצע, נורו אתמול בלילה שש רקטות מרצועת עזה.
המבצע ביום רביעי נמשך ארבע שעות ובמהלכו כיתרו הכוחות בית בעיר העתיקה של שכם שבו שהו שלושה מבוקשים מחוליית הטרור "גוב האריות", בהם אחד מחברי החוליה שרצחה ביריות את הלוחם עידו ברוך ז"ל, סמוך ליישוב שבי שומרון באוקטובר האחרון. אחד המחבלים חוסל כשניסה להימלט מהבית, והשניים האחרים נהרגו כאשר הכוחות שהפעילו נוהל "סיר לחץ" שיגרו לעבר הבית טילים וגרמו לקריסתו. במקביל התפתחו חילופי אש עם חמושים מסביב, ובסך הכול עוד שמונה נהרגו. הפלסטינים דיווחו על עוד כ-100 פצועים.