(צילום: נויל האריס)

דימה מלכין שבתו למדה בגן של אירנה שקירובה בטירת כרמל שהואשמה בהתעללות בפעוטות, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "היא הייתה חיה ולא נסלח לה לעולם על מה שהיא עשתה לילדינו". לדבריו, "היו נורות אזהרה שלא התייחסנו אליהן ובדיעבד עשינו טעות".
אתמול הוגש כתב אישום נגד שקירובה, שנמלטה מישראל לפני ארבע שנים בעקבות חקירה שנפתחה נגדה בחשד להתעללות בפעוטות – והוסגרה לישראל בשישי האחרון. בין היתר תואר באישום כיצד האכילה פעוטות בכוח, קשרה אותם, דחפה אוכל לפיהם כשהקיאו והכתה אותם.
2 צפייה בגלריה
אירנה שקירוב
אירנה שקירוב
שקירובה בבית המשפט, אתמול
(צילום: גיל נחושתן)
דימה סיפר ש"בחרנו את הגן בגלל שהוא היה חדיש והצוות על פניו היה טוב ואיכותי, ובמיוחד כי היה מרושת במצלמות שנתנו גישה להורים. סמכנו על זה וכשהבת שלנו הייתה מספרת שהיא רעה ותמיד הייתה משחקת בדמויות רעות, אם זה בובות או משהו כזה, אז לא התייחסנו לזה. היא לא הייתה אכלנית גדולה לפני שנכנסה לגן ואז פתאום היא התחילה לאכול ותמיד הייתה מסיימת מהצלחת. ראינו שזה מוזר אבל לא התייחסנו לכל הדברים כי היינו עוברים על המצלמות והכול היה כביכול בסדר".
הוא הוסיף כי "היא הייתה עדה וראתה את כל הדברים האלה וכנראה זו המשמעת שהחדירו בהם". לדבריו, "המשימה עדיין לא הושלמה. זה שהיא הוסגרה זה טוב ויפה אבל אנחנו רוצים שהיא תקבל עונש חמור, אני לא רוצה תמונות כאלה עוד בתקשורת".
2 צפייה בגלריה
התעללות בגן ילדים בטירת כרמל
התעללות בגן ילדים בטירת כרמל
"היו שעות שהיו מפילים את המצלמות, פתאום הייתי מפסיקה לראות". תיעוד מההתעללות בגן בטירת כרמל
גם אירה, שבנה למד אצל שקירובה, סיפרה שהיו נורות אזהרה. "היה נראה שהכול טוב, אבל הילד שלי הגיע לגן גמול ופתאום התחלנו לחוות רגרסיה. הייתי מתעמתת עם הגננת בכל מיני מקרים, הייתי רואה במצלמות והייתי שואלת. אבל כל הזמן הייתה אומרת שאני הורמונלית, שאני לא בסדר, שאני סתם הוזה. הייתי גם באותה תקופה בדיוק בחופשת לידה אז גם יכולתי יותר לצפות במצלמות וככה לעקוב אחרי הנעשה בגן, היו שעות מסוימות שהם היו מפילים את המצלמות, פתאום הייתי מפסיקה לראות והייתי נכנסת מזה לחרדות שאני לא יודעת מה קורה בגן", אמרה אירה.
היא הוסיפה כי "היו מצבים שילד שאני רואה שמשהו שם לא בסדר איתו, פתאום הוא נעלם מהעיניים שלי, פתאום אני לא רואה אותו. הייתי מתקשרת לגננת והייתי שואלת למה, לאיפה לקחת אותו, ולא הייתי מבינה מה קורה. היום אני מבינה לאיפה היא לקחה אותו. היא לקחה אותו לאזור שלא רואים במצלמות כדי להעניש אותו. זה נורא".
לדבריה, "הכול צף עכשיו, הכול עולה בחזרה כאילו זה היה אתמול. הבן שלי הוא ילד חמוד, אני בטוחה שהרבה הורים אומרים את זה על הילד שלהם אבל הוא ילד כל כך טוב. וכל כך לא מגיע לו מה שהוא עבר ומה שעשו לו. לא ידענו בדיוק מה קרה בתוך הגן. יש הרבה דברים שרק אתמול נחשפנו אליהם".