בית המשפט השלום באשקלון האריך בצהריים (יום שני) בעשרה ימים את מעצרו של מיכאל טנסקי, תושב אשדוד שהמשטרה הגדירה הבוקר "ראש המאפיה הרוסית בדרום". יחד איתו נעצרו 16 חשודים נוספים בשורת מעשי פשיעה, ובכללם מכירת וקניית סמים ונשק. לפי המשטרה, הוא חשוד גם בכמה אירועי חטיפה לצורך סחיטה - וכל החשודים שנעצרו קשורים לארגון פשיעה בראשותו.
1 צפייה בגלריה
מיכאל טנסקי החשוד העיקרי ב"מבצע ניקיטה" בבית המשפט השלום אשקלון
מיכאל טנסקי החשוד העיקרי ב"מבצע ניקיטה" בבית המשפט השלום אשקלון
מיכאל טנסקי
ראש כנופיית הפשע נעצר בתום חקירה סמויה שארכה כשלושה חודשים. לצורך המשימה גייסה המשטרה סוכן סמוי שכונה "ניקיטה", שהיה עבריין שפעל בשנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה. מפעילי יחידת הסוכנים זיהו את נקודת ה"אל חזור" שאליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא שנבנתה והותאמה בקפידה על מנת לשמר את מעמדו בכנופיית הפשיעה ואצל העבריינים שהכירו אותו.
במהלך פעילותו, שוגר הסוכן לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים. בתום החקירה הסמויה של היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש וליווי פרקליטות מחוז דרום, יצא לדרך שלב "הפיצוח" שכלל את מעצר החשודים. ראש כנופיית הפשיעה מאשדוד משפיע לטענת המשטרה באופן ישיר על מפת הפשיעה בישראל.
ככל הידוע, האיש שמכונה כאמור "ראש המאפיה הרוסית בדרום" מצוי בסכסוך עם ארגוני פשיעה אחרים. במשטרה מייחסים לחשוד המרכזי חטיפת אדם ואיומים על חייו ועל חיי נוספים תוך סיוע של עבריינים הפועלים תחת חסותו.
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס היום למעצר ואמר כי "מטרת העל במסגרת הפעלת הסוכן הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מארגוני הפשיעה המשפיעים באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים. לא נאפשר לסכסוכים בין העבריינים לסכן אזרחים חפים מפשע, ונמשיך לעשות הכל בכדי להביא את העבריינים לדין ואל מאחורי סורג ובריח לשנים רבות".
במשטרה ציינו כי הפעלת הסוכן נועדה גם כדי "לפעול באופן 'כירורגי' תוך ביצוע עסקאות עם עבריינים הפועלים תחת אותה כנופיה הפועלת באופן היררכי, שעיקר עיסוקה היה ב'קווי' סחר בסמים, סחיטה באיומים של 'דמי חסות' תוך נקיטת אלימות פיזית קשה ואכזרית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, ובדרך זו להביא להפללתו של העומד בראשה".
עו"ד עידו פורת, שמייצג שלושה מהחשודים ובכללם גם "ראש המאפיה הרוסית בדרום", אמר בתגובה: "מרשיי מכחישים בתוקף את המיוחס להם. לצערי כרגע רב הנסתר על הגלוי, זאת מאחר ושלא הוטח בהם בחקירות דבר וחצי דבר. כולי תקווה שכמו בכל הפרשות הקודמות בהן מרשיי שוחררו בהיעדר ראיות, כך גם ייעשה הפעם ובהקדם".