בישראל מעריכים שהגברת הלחץ הצבאי, לצד מבצעי החילוץ - כפי שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) עם החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר - יכולים להאיץ את המשא ומתן הסבוך מול חמאס לשחרור החטופים. בארגון הטרור עשויים להגיע לתובנה שצה"ל מסוגל לשחרר את החטופים שנותרו באופן צבאי, והדבר יכול לקדם את השיחות.
2 צפייה בגלריה
לואיס הר ופרננדו מרמן
לואיס הר ופרננדו מרמן
מימין לשמאל: לואיס הר, קלרה מרמן, פרננדו מרמן וגבריאלה ליימברג, הבוקר בבית החולים
2 צפייה בגלריה
רפיח עזה
רפיח עזה
ההרס ברפיח לאחר המבצע, הבוקר. ארה"ב ביקשה להימנע מפעולה נרחבת באזור
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
במהלך המבצע הלילה, כוח הלוחמים של שב"כ וימ"מ הגיעו לדירה בלב רפיח שבה היו השניים עם חוטפיהם. הכוח פרץ את דלת הדירה שבה שהו וחיסל את החוטפים. לאחר מכן החלה אש מבניינים נוספים באזור, וחילוצם של השניים נעשה תחת אש. לאחר יציאתם מאזור, כוחות השב"כ והימ"מ חברו יחד עם שני החטופים בנקודת החילוץ למסוק שהטיס אותם לבית החולים שיבא בתל השומר.
המבצע נוהל בלילה מחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב״כ בפיקודם של ראש השב״כ רונן בר והרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי. בעת המבצע, נכחו בחמ"ל גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ונוספים.

במשך זמן נאסף בשב"כ מודיעין לאיתורם ועל מצבם של החטופים ברצועת עזה. מודיעין של שב"כ הביא לכך שידעו מה מיקומם של החטופים. טרם המבצע היו גם אימונים והכנות, והכוח היה ערוך לכל תרחיש. "אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם", אמר הבוקר רה"מ נתניהו. "רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה".
נתניהו שוחח אתמול עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהביע חשש כי מבצע ברפיח "יוביל לאסון", מאחר שברפיח מרוכזים יותר ממיליון פליטים פלסטינים. השניים דנו גם בסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה, וביידן ביקש מנתניהו לוודא שבכל יום נכנסות 200 משאיות סיוע, על פי המכסה שנקבעה. בכינוס קבינט המלחמה אמש, דנו חבריו בשאלת השתתפותה של ישראל בשיחות בקהיר לאור בקשת הנשיא ביידן.
ישראל, נזכיר, התנתה את השתתפותה במתווה שיהיה נקודה להתנעת המשא ומתן, ולא בתשובת חמאס, שמבחינת ישראל כמוה כתשובה שלילית. ראשי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט טענו כי נתניהו "מושך זמן", והתנגדו לדרישתו להביא את העמדה הישראלית בכתב.