ח"כ שרן השכל עמדה אתמול (שלישי) בלב הסערה התורנית אחרי שהורדה מדוכן הנואמים במליאת הכנסת, שאליו עלתה עם בתה התינוקת. השכל - משוכנעת שמדובר באקט פמיניסטי שנשים צריכות להריע לו - הסבירה שהיא רוצה "לשלב אימהות וקריירה". אלא שבין זה לבין פמיניזם אין דבר וחצי ודבר. להיפך: ההתנהלות שלה מחזירה אותנו למקום שבו נשים הן האחראיות הבלעדיות על גידול הילדים. רוצות קריירה? אחלה, רק תמצאו נוסחה שתאפשר לכן לפתח אותה עם חיתול טטרה על הכתף.
זה שם לנשים רף לא הגיוני שדורש מהן לתמרן ולעשות ג'גלינג בין אימהות לקריירה, א-לה וונדר וומן גרסת המציאות. ובינתיים גברים מפתחים קריירות משגשגות בלי תינוקות שתלויים להם על הצוואר. "אני רוצה לשלב אבהות עם קריירה", אמר אף אחד, אף פעם.
גידול ילדים, על כל המשתמע מכך, כולל החלפת חיתולים, הגעה למסיבות סיום, חברות בוועד הכיתה או הגן והתנדבות בבוקר לנשק וסע, אמור להתחלק בין שניים - אמא ואבא, אבא ואבא או אמא ואמא. הורות משותפת זה מודל שאמור להתקיים בכל תא משפחתי ובו זוג הורים. לכן מתבקש שבזמן שח"כ השכל מציגה הצעת חוק שעתידה להיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, יהיה מי שידאג לטיפול בתינוקת ויוריד ממנה את המנשא הכבד, גם אם זה לא תמיד נוח, מטאפורית או ממשית.
 קורין אלבז אלוש קורין אלבז אלוש

השכל היא לא הפוליטיקאית הראשונה שהביאה את הילדים לעבודה. לפניה עשתה זאת ראשת ממשלת ניו זילנד לשעבר, ג'סינדה ארדרן, שהגיעה לנאום באו"ם עם בתה התינוקת שלה, ולפי הכותרות עשתה "היסטוריה". בעולם נמסו מהאקט. כן, תינוקות זה ממיס. בכל מקום צוין שהיא אפילו החליפה לה חיתול בעצרת. תרשו לי לגלגל עיניים. לארדרן יש בן זוג ורק הגיוני שאם לא נמצא סידור לילדה באותו היום, עושים שיקול של מה חשוב יותר או פחות, ולפי זה אחד מההורים צריך לוותר. נאום באו"ם של זוגתך זאת סיבה מצוינת להתקשר לבוס/ית ולהודיע שהיום אתה נשאר עם הילדה בבית.
כל האמור לעיל לא מתייחס לאימהות יחידניות, שלהן אמורות להיות תקנות משלהן, עם סבסודים והנחות, כתר מוזהב לראש ופוט מסאז' אחרי מקלחות וארוחת ערב. ילדים זה שמחה, אמיתית ומטורפת שגורמת ללב להתפוצץ מאושר. אני מודה כל יום על הזכות להיות אמא. גם קריירה זאת שמחה, כזאת שמגיעה מסיפוק והגשמה עצמית, מהאפשרות להתכלכל ולפרוח. אבל אין מערבין שמחה בשמחה.
  • קורין אלבז אלוש היא עיתונאית ynet ו"ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il