2 צפייה בגלריה
 מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים
 מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים
מחמוד א-סיסי. ביקור בזק בישראל
476 איש נעצרו בעימותים הקשים שלשום (שישי) בהר הבית, מספר העצורים הגבוה ביותר זה שנים. אבל רובם הגדול לא נכלא, או ששוחרר מאז ממעצר. העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי מתווכים מצרים הגיעו לביקור בזק בישראל במטרה למנוע הסלמה והגיעו להסכמה בנוגע לשחרור העצורים במהומות אל-אקצא - ואחד מאותם מתווכים היה בנו של נשיא מצרים.
לפי אותו דיווח מיום שישי, הבן מחמוד א-סיסי (40) הגיע לישראל עם שני בכירים מצרים נוספים כדי לתווך בין ישראל לחמאס. בדיווח צוין כי המצרים נתנו הנחיות לחברה הפועלת לשיקום רצועת עזה להשהות את העבודות באופן זמני, למקרה של כישלון מאמצי התיווך של מצרים ושל גורמים אחרים, ועל רקע העלאת הכוננות של הפלגים הפלסטיניים ברצועה.
2 צפייה בגלריה
 מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים
 מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים
א-סיסי הבן (מימין), לצד אביו הנשיא

מחמוד א-סיסי, בנו הבכור של עבד אל-פתאח א-סיסי ואשתו אינתיסאר עאמר, הוא בוגר האקדמיה הצבאית המצרית. הוא נשוי לבתו של פריד א-תוהאמי, לשעבר ראש המודיעין הכללי. ב-2018 מונה א-סיסי הבן לתפקיד סגן מפקד המודיעין הכללי, תחתיו של שר המודיעין, הגנרל עבאס כאמל, שנחשב לאיש החזק במצרים אחרי א-סיסי. בסוף 2019 דווח באתר העצמאי המצרי Mada Masr כי הוא אמור להיות מועבר מהמודיעין הכללי לאגף המודיעין בצבא המצרי, ואחר כך יוצב בתפקיד דיפלומטי במוסקבה.
לפי אותו דיווח, שנשען כביכול על מקורבים לנשיא, הסיבה לכך הייתה "השפעה שלילית על תדמית הנשיא" עקב "חוסר האפקטיביות" לכאורה של בנו בתפקידים שאותם ביצע. לאחר אותו דיווח, שירותי הביטחון במצרים עצרו את כותב הידיעה ליממה וחצי ו-18 עיתונאים אחרים מאותו גוף תקשורת נעצרו לכמה שעות. העורכת הראשית אמרה כי כל פרט מידע בכתבה הוצלב על ידי לפחות שני מקורות, "ולעתים התבסס על ארבעה מקורות שונים".
מתוך 476 העצורים בהר הבית ביום שישי, 130 חשודים נכלאו. חלקם הובאו להארכות מעצר, ורבים מהם שוחררו. 65 קטינים שנעצרו ביום שישי הורחקו מהר הבית ושוחררו בתנאים מגבילים. גם רובם הגדול של יתר העצורים הורחקו ושוחררו בתנאים מגבילים.
המהומות החלו אחרי שבסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר, עשרות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, פתחו בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס והרשות הפלסטינית. כמה מהם ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר השוטרים. הצעירים החלו לאסוף אבנים, קרשים וחפצים אחרים, והתבצרו בתוך המסגד. לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה יידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקים. בעקבות כך פרצו שוטרים לרחבה המובילה למסגד אל-אקצא והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. שלושה שוטרים נפצעו באורח קל.
פורסם לראשונה: 23:46, 16.04.22