בצל המבצע הצבאי בעזה נערכו היום (שבת) הבחירות המקדימות לרשימות לכנסת של שתי מפלגות ערביות, הבולטת שבהן היא רע"מ, שבשנה שעברה הייתה הראשונה שמצטרפת לקואליציה. איש לא התמודד מול מנסור עבאס על הנהגת המפלגה, ובמקום השלישי נבחר נציג חדש לנגב.
הפריימריז התקיימו על רקע הביקורות בחברה הערבית במיוחד מצד הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שהאשים אתמול את רע"מ - שמייצגת את הפלג הדרומי - בשיתוף פעולה עם הממשלה ש"פתחה במלחמה נגד חפים מפשע בעזה". עבאס הגיב הבוקר להאשמות ואמר כי מפלגתו מתנגדת למלחמה, אך "אנחנו בכנסת כדי לעבוד למען החברה הערבית, אין לנו השפעה ממשית על מדיניות החוץ והביטחון של ישראל".
2 צפייה בגלריה
רשימת רע"מ החדשה
רשימת רע"מ החדשה
רשימת רע"מ אחרי הפריימריז, אבל עוד לא הסופית: מנסור עבאס, וליד טאהא, וליד אלהוואשלה ואימאן חטיב-יאסין
הבחירות המקדימות ברע"מ נערכו בעיר טירה שבמשולש, בהשתתפות מאות חברי התנועה האיסלאמית שזכאים לבחור ולהיבחר. אחרי עבאס, גם על משבצת המרכז לא היה מתמודד מול ח"כ וליד טאהא. במקום השלישי ששמור למשבצת הנגב נבחר וליד אלהוואשלה, מנהל סיעת רע"מ בכנסת ויו"ר האסיפה הכללית של התנועה האיסלאמית. הוא גבר בהתמודדות על ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן ועל יו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואים בנגב, ד"ר סקר אבו סעלוק, איש תקשורת ואיש התנועה האיסלאמית שנים רבות. במקום הרביעי (משבצת הנשים) זכתה ח"כ אימאן חטיב יאסין, גם מולה לא הייתה מתמודדת.
רק לאחרונה הכריז יו"ר התנועה האיסלאמית, שייח ספוואת פריג', כי רע"מ תהפוך להיות פופולרית בחברה הערבית באמצעות שילוב מועמד נוצרי ומועמד דרוזי ברשימה. במפלגה מסרו כי כנראה אחרי הפריימריז ידונו במועצת השורא בהצבת מועמדים אחרים במקומות ריאליים, שלא בהכרח מקרב התנועה האיסלאמית. בסקרים הפנימיים, טוענים במפלגה, הם מגיעים לשישה מנדטים, אף שרוב הסקרים שפורסמו בתקשורת חוזים להם ארבעה.
2 צפייה בגלריה
רשימת בל"ד החדשה
רשימת בל"ד החדשה
מועמדי בל"ד: משמאל - אבו שחאדה, שחאדה וחוש טאטור
גם במפלגת בל"ד, שהיא חלק מהרשימה המשותפת, נערכו היום בחירות מקדימות, בהשתתפות מאות חברי הוועדה אשר מייצגים את אלפי חברי המפלגה. ח"כ סמי אבו-שחאדה נבחר שוב ליו"ר המפלגה וכתב בטוויטר: "ברצוני להודות לכל החברים אשר בחרו היום ברשימתם לכנסת הבאה בצורה דמוקרטית אשר מכבדת את העקרונות עליהם נוסדה בל"ד. אנו יוצאים מאוחדים מאחורי ההנהגה הנבחרת להמשך דרכנו ובניית פרויקט כל אזרחיה".
במקום השני נבחר ח"כ לשעבר אמטאנס שחאדה ובמקום השלישי שמיועד לנשים נבחרה דועאא חוש טאטור. רק המקום הראשון ישולב בשישייה הראשונה ברשימה המשותפת.