יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התייחס היום (שבת) בפוסט בערבית למבצע "עלות השחר" ברצועת עזה וכתב כי "אנו מתנגדים לכל מלחמה שנופלים בה קורבנות וחפים מפשע, אך אין לנו השפעה ממשית על מדיניות החוץ והביטחון של ישראל. אנחנו נמצאים בכנסת כדי לעבוד למען החברה הערבית". עבאס ציין כי ההחלטה להצטרף לקואליציה ללא נציגות בממשלה נובעת מהרצון "לא להיות נוכחים בהחלטות על מלחמה, ובהחלטות קשות אחרות עבורנו כערבים".
עבאס, שפתח את הפוסט במשפט "מלחמה היא הזדמנות להתמודד עם האמת", ציין כי "האמת היא שלמפלגות הערביות אין השפעה ממשית בכל הקשור להחלטות ביטחוניות במדינה. מי שאומר אחרת, מוכר לחברה שלנו אשליות. צריך להתאים את הציפיות של העם מול יכולותינו האמיתיות".
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
"מלחמה היא הזדמנות להתמודד עם האמת". מנסור עבאס
(צילום: מוטי קמחי )
במקביל, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' אמר בריאיון לאולפן ynet כי "צריך למנוע פרובוקציה בירושלים מחר". לדבריו, למרות שמחר תשעה באב, "אני חושב שיהודים לא צריכים לעלות מחר להר הבית. גם בנוגע לצעדה הערבית בסולטן סלימאן במזרח ירושלים, שמתוכננת להיום בערב, אני חושב שזה דבר שמסוגל לקחת אותנו למקומות לא טובים".

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

בנוסף לצעדה במזרח ירושלים, כבר נערכה הבוקר הפגנה אחת נגד הלחימה בשפרעם, ומתוכננות ארבע נוספות, שצפויות להתקיים בנצרת, חיפה וסכנין. פריג' אמר כי "בין אם זה ערבים או יהודים, צריך למנוע מהמציתים להצית", והוסיף "אני חרד לגבי ההמשך".
2 צפייה בגלריה
עיסאוי פריג'
עיסאוי פריג'
"צריך למנוע מהמציתים להצית". עיסאווי פריג'
(צילום: יואב דודקביץ')
השר ממרצ התייחס גם למבצע עצמו, ואמר כי "אני מאד מקווה שביומיים הקרובים אנחנו נצליח להגיע לרגיעה, שני הצדדים צריכים לחתור לשם. אין שום סיבה שהלחימה הזו תימשך כי היא לא תוביל אותנו לאף מקום - רק עוד רצח, בכי, הרס וחרדה".
פריג' ציין כי "המציאות של הסגר שהיה על יישובים בדרום הייתה מאוד כואבת. אני סומך על כוחות הביטחון, אבל חייבים ליצור אלטרנטיבה לכל הסבבים האלה. המטרה שלנו עכשיו היא לא להחריף את המצב בדרום".