"יום השיבוש" נגד המהפכה המשפטית, שהחל אתמול (שלישי) בשעות הבוקר בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת, הגיע לסיומו - לאחר מחאות גדולות בנמל התעופה בן גוריון, בירושלים ובתל אביב. כבישים ראשיים ברחבי הארץ נחסמו לסירוגין לאורך היום, בין השאר נתיבי איילון, כביש החוף, צומת רעננה, צומת כרכור, כביש 6 וגם כבישים בירושלים וכאלה שמובילים אליה.
המשטרה עצרה 77 בני אדם במחאות ברחבי הארץ שכללו גם עימותים קשים בחלקם עם שוטרים, ונכון לשעה 20:30 אמש - העדכון האחרון של המשטרה - 45 מתוכם שוחררו. עשרות בני אדם הפגינו בלילה מול מחוז תל אביב בקריאה לשחרר את העצורים, שבהם נמנה גם קצין צה"ל מאמ"ן, שחשוד בתקיפת שוטר - ונמצא עדיין במעצר. במהלך המחאות, שלושה שוטרים ו-12 מפגינים נפצעו באורח קל. אירוע חריג נרשם אמש בבאר שבע, שם שוטר נפצע באורח קל מפגיעת רכב בהפגנה בכביש רגר, לאחר שהנהג לא עצר בזמן שהכביש נחסם לתנועה - ונמלט מהמקום. החשוד, תושב רהט, נעצר לאחר מכן.
4 צפייה בגלריה
הפגנה בהרצליה בכביש החוף
הפגנה בהרצליה בכביש החוף
המפגינים הציתו אש בכביש החוף סמוך להרצליה
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
המוחים התלוננו על דוחק בנתב"ג, המפכ"ל השיב: "מייצרים מצג שווא, יש מקום"
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool , EPA/ABIR SULTAN)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו במוקד המחאה המרכזי הערב בקפלן, ומאות מהם ניסו לרדת לנתיבי איילון, ואף הצליחו לחסום את הנתיב לכיוון דרום לכמה דקות. המשטרה הפעילה לעברם מכת"זית, והזרימה כוחות מג"ב, יס"מ ויחידת פרשים לנקודות לאיילון כדי לבלום את המפגינים. אלפים השתתפו גם במחאה בצומת חורב שבחיפה וחסמו את הכביש. בירושלים השתתפו אלפי מפגינים בצעדת מחאה לעבר הכנסת, שבמהלכה נחסמו לסירוגין רחובות מרכזיים בעיר.
גם צומת כרכור נחסם על-ידי מפגינים במשך שעות, וגם שם נרשם אירוע חריג, כשגבר ריסס בגז מדמיע מפגין נגד המהפכה המשפטית - ונמלט. המפגין נפגע בפניו ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. במקביל, אלפים מחו גם במחלף הסירה שבהרצליה, והציתו אש בכמה נקודות על כביש החוף, וכ-2,000 בני אדם השתתפו בצעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית בשדרות יצחק רגר בבאר שבע.

4 צפייה בגלריה
מפגינים ומפגינות בנתב"ג
מפגינים ומפגינות בנתב"ג
ההפגנה בנתב"ג
(צילום: צור שיזף)
אלפי בני אדם השתתפו בשעות הצהריים במחאה המרכזית בנתב"ג, שם רבים התלוננו על דוחק ותיארו סיטואציה קשה שבה הם נמחצו - והזהירו כי "זה יכול להיגמר כמו באסון מירון". המפגינים האשימו את התנהלות המשטרה בנושא הדוחק, אך המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי השיב כי "המתחם שהוקצה למחאה גדול, ויכולים לקחת צעד אחורה. יש מספיק מקום. מייצרים כאוס ומצג שווא". בנוסף, במהלך המחאה במקום נחסם הכביש שצמוד לטרמינל 3, ונרשמו עומסי תנועה כבדים.
הפגנות נוספות נרשמו לאורך היום בירושלים, בחיפה, באזור הרצליה, בצומת רעננה, בצומת הערבה, בצומת הפיל, בצומת הכפר הירוק, ברחובות, במבנה שגרירות ארה"ב בתל אביב, בבנימינה, במודיעין - ובשלל מוקדים נוספים.
4 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
"יש מקום לאופטימיות". המחאה הערב בת"א
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
"הכלים שלנו הם כל פעולה חוקית שתידרש על מנת שהדבר הזה לא יצא לפועל", אמר דניאל וייס גולדמן, שהשתתף במחאה בירושלים. לדבריו, "אנחנו לא ניתן שהמדינה שלנו תאבד את הדמוקרטיה שלה. אם צריך נחריף את המאבק. הדבר הזה לא יעבור, אנחנו מבינים לאן הממשלה הזאת הולכת. הם לא יעבדו עלינו ונעשה מה שנוכל כדי לעצור את זה.
"המנהיגים שלנו צריכים לקחת אחריות", הוסיף וייס גולדמן. "עליהם להבין שבחרנו בהם לא בשביל לפלג את העם, אלא בשביל לאחד אותו. שיבינו שזו המטרה העליונה שלהם ושיעשו כל מה שהם יכולים בשביל לשמור על העם". מפגין נוסף שהגיע למחות בירושלים, שי, אמר כי "אנחנו כאן בשביל העתיד שלנו ושל הילדים שלנו. מה שקורה עכשיו זה משהו בין דיקטטורה ליצור אחר, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. יש מקום לאופטימיות אחרי שרואים את ההתגייסות של כולם פה". מפגינה נוספת, אילונה, טענה כי "בשורה התחתונה שחיתות הורסת הכל ולא ניתן לזה לקרות".

אייל השתתף בהפגנה בנתב"ג, וסיפר כי "היום הגיע אחד השיאים בעקבות החקיקה השערורייתית שעברה הלילה, שהיא בעצם אוטוסטרדה לשחיתות שלטונית ולפגיעה בדמוקרטיה". מפגין נוסף בנתב"ג, יפתח, אמר כי "מי שחתום על פסקת ההתגברות זה החרדים שחלקם אנטי-ציונים. אנחנו נתנו את דמנו ודם ילדינו בצבא, אבל הם שולטים בנו. המשיחים והקיצונים מפרקים ומפוררים אותנו מבפנים.
"זה לא רק אנחנו, גם האמריקנים, הכלכלנים ועוד רבים אומרים שזה אסון לעם ישראל", הוסיף יפתח. "צריך לעצור את החקיקה ולעשות צעד חיובי למען המדינה. אנחנו לא מפרקים אותה, לא עוזבים אותה ולא אלימים. אנחנו פה להגיד בבקשה תעצרו לפני שיהיה מאוחר מדי".