בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר (חמישי) למעצר בית למשך 12 ימים את כוכב הרשת אלעד לוי (35), שחשוד בעבירות מין ובכללן אונס ומעשים מגונים בשמונה מתלוננות. במסגרת ההחלטה שהתקבלה בהסכמת המשטרה, לוי יוכל לצאת מחוץ לביתו בפיקוח אחיו או אשתו, אך אסור לו לצאת מתחומי מעלה אדומים.

בדיון הקודם הצביע בית המשפט על בעייתיות בתיק. "קשה לעצום את העיניים לקשיים שניתן להבחין בהם בחומר החקירה", נאמר אז בבית המשפט. "מדובר בחקירה מורכבת כאשר דומה שהסוגיה המרכזית שעומדת על הפרק היא סוגיית ההסכמה. אומר בכנות שהתלבטתי אם אין בנסיבות מקרה זה מקום לבחון חלופת מעצר".
עו"ד שי שורר, פרקליטו של לוי, ציין בעקבות ההחלטה לשחרר את מרשו למעצר בית: "כפי שאמרנו ביום הראשון, התיק הזה הוא תיק חלש שבעיקרו בנוי על בלימה. השחרור היה צפוי וראוי ואכן היום אלעד לוי שוחרר לביתו ויעשה את החג בחיק משפחתו. אני חושב שזה האיזון הראוי לתיק הזה".
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר של כוכב הטיקטוק שנחשד בביצוע עבירות מין
הארכת מעצר של כוכב הטיקטוק שנחשד בביצוע עבירות מין
אלעד לוי
(צילום: שאול גולן)
מרבית העבירות שמיוחסות ללוי התרחשו לפני כמה שנים. עד כה התקבלו כאמור במשטרה שמונה תלונות נגדו. המשטרה מנסה להציג בחקירתה כי ללוי היה דפוס פעולה ברור, שכן לפי העדויות הוא ידע את גיל הצעירות, חלקן נערות, והכיר את רובן במסגרת צילומים לסרטונים שפרסם ברשת.
המקרה בעניינו של לוי נחשף לפני פחות מחודשיים, אז התלוננו נגדו שלוש צעירות. לוי הכחיש באותה עת את המיוחס לו. המשטרה מסרה כי עצרה אותו בחשד ל"ביצוע עבירות מין במספר נשים צעירות, חלקן בזמן שהיו קטינות, בשנים האחרונות. לאחר שביצע את המעשים המיניים, הוא איים על הקורבנות שלא יספרו, ובכך שיבש הליכי משפט".
בין היתר נטען על-ידי אחת המתלוננות, דוגמנית, כי לוי אנס אותה במכוניתו כשהייתה בת 16, לפני כשבע שנים. בחודש פברואר פורסמה ב-ynet עדותה של הדוגמנית, מ', שתיארה כי התקרית התרחשה בתום צילומים לאחד מהסרטונים שערך. "הסרטון צולם בבר בראשון לציון, וגם ליהי אשתו הייתה שם. כשסיימנו בערב רציתי לחזור לבית של סבתא שלי, שגרה קרוב לאלעד, והוא הציע לתת לי טרמפ. במהלך הנסיעה הוא עשה כל הזמן עצירות, שאל אותי שאלות פרטיות ואם אפשר לגעת בי בבטן. שמתי לב שזה מסלים ואמרתי לו שאני בת 16. הוא ענה שאני נראית גדולה.
"בשלב מסוים הוא שאל אותי אם אני יכולה להריח את הבושם שלו. הייתי ילדה, לא חשדתי בכלום, ונשענתי להריח את הבושם שלו - ופתאום במאית שנייה הוא לקח את היד, ואיכשהו, הגיע לשורט שלבשתי, הסיט אותו ודחף אצבע לאיבר המין שלי. הייתי בהלם, תמיד שמעתי מתלוננות שאומרות שיש קיפאון ואז הבנתי על מה הן מדברות. הייתי בתולה ולא ראיתי איבר מין גברי לפני כן, ואני זוכרת שהוא ניסה לקחת לי את היד כדי שאענג אותו בזמן נסיעה. האירוע הזה נגמר כשהגענו לבית של סבתא שלי, הוא לא נתן לי ללכת ואז איזה שכן מהבניין צעק לעברו, ובזכות זה הוא נבהל והפסיק. הוא אמר 'נמשיך ביום ראשון'".
מתלוננת נוספת, רוני לוין, טוענת שלוי אנס אותה ביולי 2021, כשהייתה בת 16. והסכימה בפברואר האחרון לפרסם את עדותה בשמה. "עבדתי בקפה אלנבי בבאר שבע, ויום אחד אלעד ישב שם עם דוגמניות וקרא לי. הוא אמר שאני יפה ושהוא רוצה לצלם אותי", סיפרה. "אמרתי שזה פחות מתאים ושאני קטינה. הוא ביקש את המספר ודיברנו בוואטסאפ. אחרי בערך חודשיים פגשתי אותו במסיבה של סקאזי והוא הציע לי ולשתי חברות להמשיך למסיבה במועדון שלוותה בערב. לא חששתי כי יש לו תדמית של איש משפחה.
"בשלוותה הוא דחף לי המון צ'ייסרים ורצה שאני אשתה. באותו ערב פשוט הייתי מטושטשת ולא יכולתי לעמוד על הרגליים, וגם במועדון הוא ביקש שאביא לו נשיקה, 'לא של דודה'. כשיצאנו מהמסיבה והוא כמעט לקח אותי על הידיים, אני זוכרת שהוא הכניס אותי לחדר במלון בניגוד לרצוני עד הבוקר. לא יכולתי לדבר, אני לא זוכרת אפילו את הנסיעה לשם ואיך יצאנו מהאוטו. הדבר היחיד שאני זוכרת זה שעלינו במעלית של המלון, ואז נכנסנו לחדר הוא אמר 'תורידי את המכנס, תרגישי בבית'. הייתי ילדה בת 16. ואז הוא התחיל לעשות מעשים, התחלתי להבין מה קורה וקפאתי. הייתי שם עד הבוקר. הוא ידע שזה לא בהדדיות".
מתלוננת אחרת תיארה גם היא שהותקפה מינית על ידי לוי בשנת 2017: "הייתי מטופלת בחדר נפגעות תקיפה מינית בבית חולים בדרום הארץ מיד אחרי המקרה, ככה שיש לי את כל הראיות - פשוט פחדתי להגיש תלונה. עשו לי בדיקות דם וקיבלתי טיפול תרופתי נגד מחלת האיידס למשך 30 ימים. מצאו סימנים כחולים וחתכים שמוכיחים שהמעשה נעשה בניגוד לרצוני. יש גם DNA שלו עליי ועל הבגדים שלי".